سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم

سپـاه  خـراسـانی

 

 

 

  [ ادامه بحث از پست قبل = سپاه یمانی ]

در هنگام حضور امام مهدی(ع) در عراق ، پرچم‌ها و سپاهیانی از مصر به نزد آن حضرت می‌آیند. این سپاهیان حکومت جائر مصر را سرنگون ساخته ، حکومتی حامی امام (ع) تأسیس نموده و برای یاری امام(ع) نزد آن حضرت آمده‌اند.

همچنین از جانب ایــــــران نیز سپــاه خـــراســـانی که فرماندهی نظامی آن را شعیب بن صالح به دست دارد ، با امام مهدی(ع) بیعت می‌کنند.

 

 در نتیجه می‌بینیم در همین مدت کوتاه ، عربستان ، یمن ، عراق ، مصر ، ایران ، ترکیه و کلیه حکومت‌های حاشیه خلیج فارس در اختیار امام زمان(ع) قرار می‌گیرد و جملگی با آن حضرت همراه می‌شوند.

 

در نقطه مقابل ، دشمنان حضرتش در سوریه (محل حکومت سفیانی) گرد می‌آیند. و پس از آنکه امام(ع) قیام می‌کنند ، به شام (سوریه ) می‌آیند و به نبرد می‌پردازند. منظور از جنگ شام و جنگ قدس ، مصداقاً یکی است ؛ یعنی هنگامی که امام(ع) در نبرد با سفیانی در سوریه پیروز شوند ، وارد قدس می‌شوند و حکومت یهودی صهیونیستی (اسرائیل) را سرنگون ساخته ، آنجا را در اختیار می‌گیرند.

دراین هنگام ، غـــرب با مشاهده انهدام حکومت صهیونیستی در قدس ، به حرکت درمی‌آید.

در مورد سران رژیم‌های عَـــرَبی نیز بایدگفت که آنها ، قبل از تسلیم به امام(ع) حامی حکومت یهودی صهیونیستی هستند و نحوه تسلیم شدنشان به امام(ع) چنین است که مردم آنها تظاهرات وسیعی در حمایت از امام(ع) انجام می‌دهند و رژیم‌های خود را ساقط می‌کنند و بدین ‌وسیله به حمایت و همراهی امام(ع) می‌پردازند.

پس از آنکه غرب به حرکت درآمد و سپاهیانش را به نبرد با امام(ع) گسیل داشت ،حضرت عیسی مسیح (ع) نزول می‌کند و غربی ها از ایشان استقبال می‌کنند.

مسیح(ع) به طرح مسئله صلح با امام مهدی(ع) می‌پردازد. و این روایت را شیعه و سنی از پیامبر خدا (ص) نقل کرده‌اند که: ‹‹ آخرین صلحی که بین شما و رومیان [غربیان] واقع خواهد شد ، به وسیله فرزندم مهدی(ع) خواهد بود ؛ به مدت ده سال که هفت سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت ››  یعنی اصل توافق ده ساله است، امّا تا هفت سال دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند ».

در این مدّت ، امام مهدی(ع) حکومت خود را برپا می‌نمایند و عیسی(ع) نیز در میان غربیان به انجام اقداماتش می‌پردازد .  و در این مدت هیچ درگیری ای اتفاق نمی‌افتد. امّا بعد از این مدّت ، نبردی بزرگ بین غرب و امام مهدی(ع) به وقوع می‌پیوندد که پیــــــروزی با سپاهیان امام مهدی(ع) خواهد بود .

 

 این وقایع ، مربوط به بعد از ظهور بود ؛

قبل از ظهور نیز سرزمین‌هایی دستخوش آشوب و بحران خواهند بود !

بنابر روایات ما ، قبل از ظهور در عـــراق حوادث و وقایعی به وقوع می‌پیوندد که متأثر از آن سفیانی بر سوریه مسلط می‌شود و آنجا را تحت سلطه خود درمی‌آورد.

از سوی دیگر ، در یمــــن ، یکی از یاران امام مهدی(ع) به نام یمــــانی به قدرت می‌رسد.

همچنین از سویی وقایع و بحران ‌هایی مانند : جنــــگ‌ها ، زلــــزلـــه‌هــــا ، بحرانهای مالی و ... در مدت زمان محدودی رخ می‌دهد که البته چندان طولانی هم نیست .


سپــاه یمـــانى( کلیک کنید )                                           ( برگرفته از بیانات و نظرات علامّه کورانی )

[ این بحث ادامه دارد ]



[ سه شنبه 94/3/26 ] [ 5:16 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 710982
*