سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرجمن الرحیم

 

سال جدیـــــد میــــــــلادی


و

 

وحــدت ادیــــــان الهـــــی


 

ضمن تبریک این ایام به همه مسلمانان و مسیحیان ، بالاخص در کشور عزیزمان ،

اینک که غالبا به وحدت شیعه و سنی سخن گفته شد؛

با توجه به آغاز سال نو مسیحی ؛

لازم شد تا درباره صلح و امنیت از دریچه ادیان الهی بنگریم.

بدون شک همه ادیان و پیامبران الهی از طرف خداوند برای ترویج توحید، برابری، صلح و امنیت برای رسیدن بشریت به کمال مامور شدند.

با گذشت زمان و وسوسه‌های شیطانی و خودکامگی‌ها که منجر به دور شدن از دین و پیامبران شد، انحرافاتی نیز پدید آمد که منتج به نابرابری، بی‌عدالتی، کشتار و عدم صلح و امنیت گردید.

از نظر اسلام ؛ پیروان همه ادیان الهی حق زندگی پر از صلح و مسالمت آمیز دارند. ولی در برخی جوامع ، نقض صلح و امنیت دیده می‌شد.

نمونه‌های آن، نقض صریح حقوق بشر و تجاوز در فلسطین اشغالی ، جنایت اسفبار زاریا در نیجریه ، محدودیت‌ها علیه شیعه در جمهوری آذربایجان ، یا برخی قوانین منع حجاب در دولت‌های غربی ، یا نژاد پرستی در آمریکا و... .

اینها، همه بیانگر نقض حقوق بشر است.

مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در غرب برای ابتدائی‌ترین اصول حقوق بشر هیچ گونه احترامی قائل نیستند.

ماده یک اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت اعلام می‌دارد :

تمام ابنای بشر آزاد‌ زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند.

عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

در روایات و مستندات همه ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام و بالاخص در قرآن کریم و احادیث به توحید ، عدالت ، برابری و صلح اشاره شده است.

نمونه آن، آیه 64 سوره مبارکه آل عمران است که تاکید بر اشتراکات ادیان ، یعنی اشاره به خدا پرستی دارد و نمونه‌ای از زندگی مسالمت آمیز ادیان الهی است.

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

بگو اى اهل کتاب بیایید بر سر سخنى که میان ما و شما یکسان است بایستیم که جز خدا را نپرستیم و چیزى را شریک او نگردانیم و بعضى از ما بعضى دیگر را به جاى خدا به خدایى نگیرد پس اگر [از این پیشنهاد] اعراض کردند بگویید شاهد باشید که ما مسلمانیم [نه شما]

اسلام دین رأفت و رحمت
اسلام علیه ادیان دیگر نیست. اسلام همان دینی است که وقتی بر مناطق غیر مسلمان مسلط شد، اصحاب ادیان از رحمت اسلام شکرگزاری کردند و گفتند شما بر ما از حکام قبلی خودمان مهربانتر هستید. در همین منطقه‌ی شامات، وقتی فاتحان اسلامی وارد شدند، یهودیان و مسیحی‌هایی که در منطقه بودند، به آنها گفتند شما مسلمانها بر ما مهربانید. آنها با مردم مهربانی کردند. اسلام دین رأفت است، دین رحمت است؛ رحمةً للعالمین است. اسلام به مسیحیت می‌گوید: «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم»(1). مشترکات را با آنها مورد ملاحظه قرار می‌دهد. اسلام علیه ملتهای دیگر نیست، علیه ادیان دیگر نیست؛ علیه زور است، علیه ظلم است، علیه استکبار است، علیه سیطره‌جوئی است. سیطره‌جویان و ظالمان و مستکبران این حقیقت را بعکس در دنیا وانمود می‌کنند. آنها از همه‌ی امکانات هم استفاده می‌کنند؛ از هالیوود گرفته تا امکانات تبلیغاتی، تا اسلحه و نیروهای نظامی، برای اینکه عکسِ این را تبلیغ کنند و به دنیا نشان بدهند.1386/01/17
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام 1386/1/17

اندیشمندان جهان اسلام باید آیات قرآن را تبیین و دنیای اسلام را از خطرات و موانع وحدت آگاه کنند.

آنها در این راه می‌توانند از ظرفیت‌های موجود ازجمله کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود، استفاده کنند.

متاسفانه انفعال برخی سازمان‌های بین‌المللی باعث شده عده‌ای متحجر با نام اسلام، دست به تجاوز و کودک‌کشی بزنند.

 

در کشور عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران که همواره منادی صلح ، امنیت ، دوستی و برابری بوده است ، می‌بینیم ادیان و فرق بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند و بر اشتراکات تاکید می‌ورزند.

نمونه بارز این اشتراکات ، شهدای اهل تسنن مسلمان و شهدای گرانقدر زرتشتی ، کلیمی ، و مسیحی هستند که در کنار برادران و خواهران شیعه از میهن خود در برابر تعرضات دشمن به دفاع پرداختند.

جوامعی که دارای ادیان مختلف هستند ، بالاخص دولت‌های غربی که مدعی حقوق بشرند ، باید از نمونه موفق جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند.

امیدواریم سال 2016 میلادی ، سالی پر از صلح و امنیت پایدار برای بشریت باشد.

 

و به نظر ما تنها یک نفر است که می تواند اراده ی خداوندی را

در وحدت ادیان و رفع اختلافات و پراکندگی ها و تشکیل حکومت واحد جهانی اقدام نماید ،


او حجت خــــــدا بر روی زمین و آخــــرین حلقه سلسه ی انبیاء و اولیاء الهی است ،

او سرور و و مولا و آقای جهانیان ، حضرت حجة ابن الحسن العسکری ،

امام مهــــدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است .


[ پنج شنبه 94/10/10 ] [ 2:52 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 711121
*