سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم

این المعدّ لقطع دابر الظلمه

آتـش درون


 

دعای ندبه از صدر اسلام مورد توجه مومنین بوده و در طول تاریخ منتظران آتش درون خود را با خنکای این ورد آرامش می بخشند .

اجتماع پرشکوه شیعیان شیفته در بامدادان جمعه در محافل دعای ندبه روح تازه ای به جامعه مهدوی می بخشد و دشمنان اهل بیت را خوار و خواب را از دیدگانشان می رباید . 

دعای ندبه بیان گر عقائد حقه و ذکر فضایل و مناقب ائمه اطهار است . 

کسی که با این ذکر شریف انس بگیرد عشق به ولایت از درون او شعله ور می شود و با تمام وجود نیاز به ولی امر را جهت احیاء امر احساس می کند . 

دعای ندبه فقط برای گریه و زاری نیست بلکه فریاد بلندی بر علیه فاجران بشریت است ، نشانه تولی و تبری است احتراز از دین ناشناسان و اعتراض به دین فروشان و احترام به پاسداران حریم ولایت است . 

دعای ندبه اعلام حضور در صحنه و آماده پیکار با دین ستیزان است.

دعای ندبه مقدمه برای فراهم ساختن زمینه برای ظهور دوباره مولا است و این زمینه سازی با قیام علیه منافقین و مشرکین و ملحدین محقق می گردد و این قیام بر علیه دشمنان اسلام به امر به معروف و نهی از منکر دوستان مسلمان احتیاج دارد چرا که تا ما صالح نشویم نمی توانیم بر طالحان بشوریم . 

دعای ندبه برای بیدار کردن صفوف مسلمین و آزاد کردن صنوف مسلمین است .

تا آنها بدانند که هنوز افق جهان از بیداد تاریک است و هنوز بشر در اسارت هوسرانی و هواپرستی قرار دارد .

 

چند نکته پیرامون دعای ندبه اشاره می شود تا تردید هایی که از طرف دشمنان مطرح شده است از بین برود :

نکته اول : ادعیه فقط زبانی و اشکی نیست بلکه نظری و عملی است و آنهایی که دعا را در همین حد پائین نگهداشته اند به قرآن خیانت کرده اند .

نکته دوم : ادعیه مأثور عامل قیام علیه ستمگران است و هیچ گاه باعث انصراف از مبارزه نمی شود بلکه مشوّقی برای حرکت اسلامی و باز دارنده از رکود شیطانی است .

نکته سوم : با ادعیه معصومان می توان جامعه را پویا کرد و برای پیشبرد اهداف اهل بیت عصمت اقدام نمود و رسالت اسلام را ترویج و تبلیغ نمود .

نکته چهارم : ادعیه ائمه رهبانیت زدا و شهادت آفرین است ؛‌ آری ادعیه غیر مأثور که از معصومان صادر نشده است سبب خمود و باعث وقوف است .

 

نکته پنجم : قانع شدن به خواندن ادعیه و ترک بهره وری علمی و عملی از ادعیه دستور شیاطین است تا ادعیه را از اسلحه بودن خارج کنند و مسلمین را خلع سلاح کنند.

 هرگز فراموش نکنیم که رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که اَلدُّعا سِلاحُ المُؤمِن پس اگر مومنید باید مسلح باشید به سِلاح دعا که موثرتر از هر جنگ افزار است .

نکته ششم : ادعیه برای آموزش و آمادگی ما برای برقراری علم و عدل در جامعه جهانی در تمام ابعادش می باشد .

نکته هفتم : اجتماع برای بر گزاری دعای ندبه در حقیقت بسیج نیرو های الهی و خط دهی به آنها است لذا امام زمان (عج) در فرمایشات خود به تشکیل چنین مراسمی تأکید فرموده اند و به تلاوت این دعای نورانی در روز جمعه سفارش نموده اند .

 

 

نکته هشتم : هر هفته با اقامه دعای ندبه خود را از این که مأیوس یا مغرور شویم پرهیز می دهیم و در عوض برای تعلیم و تربیت ولائی تلاش می نمائیم .

نکته نهم : دعا ی ندبه فقط برای دوری از امام زمان (عج) نیست بلکه ندبه بر اوضاع زمان هم می باشد . خواننده دعای ندبه به عمق فاجعه ای که با غیبت آخرین حجت خدا بر سر جوامع انسانی آمده پی می برد و به عظمت مصیبتی که محروم شدن از وجود امام عصر بر بشریت وارد کرده متوجه می شود .

کسی که فراق از مولایش و فقر مردم را احساس می کند و غصه می خورد هرگز در برابر معایب و مفاسد سکوت اختیار نمی کند و به سهم خود برای ظهور ظاهری سرورش اقدام می نماید .

نکته دهم : دعای ندبه آثار و برکات بسیاری دارا می باشد که اشاره به همه آنها در حوصله این مقدمه نیست و یک رساله مجزایی را می طلبد اما مطلب مهم این است که آنهایی که یکی از فوائد دعای ندبه را این می دانند که جوانان را از رفتن به مجالس معصیت باز می دارد باید به این نکته توجه کنند که جوانان شیعه علاوه بر این که در چنین مراکزی شرکت نمی کنند بلکه درب آن لانه های  فساد را هم می بندند و از پیدایش مجدد آنها جلوگیری می نمایند ودر مقابل بر محافل اهل بیتی شرکت می نمایند و دوستان خود را به برگزاری مراسم دعای ندبه توصیه می نمایند .

نکته یازدهم : دعای ندبه عامل وحدت حقیقی است چرا که وحدت حول محور ولایت محقق می گردد و ذات اقدسالهی می فرماید (( واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرّقوا )) پس آنهایی که به حبل الهی اعتصام ندارند دچار تفرقه و تجزیه می شوند .

نکته دوازدهم : دعای ندبه فرصتی برای هدایت منحرفان و معرفت متقیان و آشنائی با عارفان و آرامش مضطربان است و تا زمان تأسیس دولت حق و حکومت جهانی اسلام این فرصت ادامه دارد .

نکته سیزدهم : دعای ندبه یک نوع انکار منکر و محکوم کردن باطل و نکوهش ظلم و فساد و برائت از بدان است و امام(ع) فرموده اند : هر کس ترک کند انکار منکر را و به دل و دست و زبان نهی از منکر ننماید او مرده ای است میان زندگان .

نکته چهاردهم : دعای ندبه معرفت به مولا را افزایش می دهد و همین امر از مرگ جاهلیت جلو گیری می نماید ، چرا که رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند هرکه بمیرد و امام زمانش را نشناسد مرگ او مرگ جاهلیت خواهد بود.

و من الله التوفیق


[ سه شنبه 95/2/14 ] [ 6:10 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 710855
*