سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرّحمن الرّحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی یا صاحب الزمان،

عجل علی ظهورک

انتقـاد بود نه انکــار !!!

سـلام دوستــان ،

پس از درج یادداشت [ چرا دعای ندبه نمی آیی ؟ ] ، برخی دوستان گله کردند که چرا چنین نوشته ای ؟ هرکس این متن را بخواند اگر دعای ندبه هم می آمده دیگر نمی آید!

گفتم : اشتباه می کنید ! من دعای ندبه رفتن را انکار نکردم ، بلکه از برخی بی تفاوتی ها و ... انتقـاد نمودم و تا انتقاد نشود اصـلاح نمی شود !

گفتند :  انتقاد جای خود دارد ولی نحوه انتقاد فرق میکند !

گفتم انتقاد هرچه تندتر باشد اثرش بیشتر است و من این انتقادها را اول خطاب به خودم نوشتم شاید اثر کند و فاصله ام از مولایمان کمتر شود!

گفتند : تو ما را به دیــوار تشبیــه کرده ای !

گفتم : اولاً این سوء تعبیـر شمـاست ، ثانیـاً مگر دیوار چیز بدی است ؟ من خودم را که با دیوار مقایسه میکنم می بینم خیلی خیلی از دیوار هم کمترم!

گفتنـد چـــرا ؟

گفتم : به این دلایــل :

1 ـ دیوار ها معمولاً خانه یا باغ یا زمینی را محصور میکنند تا از دستبرد دزدان و هیزان محفوظ بمانند ! همانگونه که چادر ( حجاب کامل ) زنان را از نگاه هیزان حفظ میکند.

2 ـ دیوار، ساختمان یا محوطه مورد نظر را از ورود حیوانات و گاهی انسانهای کنجکاو ( فضول ) محفوظ نگاه می دارد.

3 ـ دیوار ، ساختمان را از تندبادها و ... حفظ کرده و مردم با آرامش درون ساختمان زندگی میکنند.

4 ـ دیوار ، بسیاری از امکانات رفاهی ما را همراهی و بسترسازی میکند ؛ مثلاً تمام سیمهای برق و تلفن ساختمانها در دیوارها تعبیه میشود ، کلید  پریزهای برق در دیوار تعبیه میگردد ، کانالهای هدایت هوای سرد و گرم در دیوارهاست ،

5 ـ تمام قاب های عکس منظره ها و چشم اندازها بر روی دیوار نصب میشود،

6 ـ دیوار تکیه گاه مردم و آرامبخش جسم و جان مردم است و بیشتر مردم موقع نشستن در محلی ، به دیوار تکیه میکنند ، آیا ما تکیه گاهی برای دیگران هستیم ؟

7 ـ دیوار سایه ای دارد به اندازه ارتفاع خود که هرچه آفتاب برآید سایه کوتاهتر و هرچه آفتاب فرو رود سایه بیشتر میشود ، انسانهای خسته در سایه دیوار استراحت می کنند! ولی ما هرچه آفتاب علم و تکنیک مان بیشتر شود مغرورتر میشویم و معمولاً کسی در سایه لطفمان آسایش ندارد، ما نه اینکه باعث آسایش کسی نیستیم بلکه اغلب باعث مزاحمت و زحمت دیگران هستیم !!!

8 ـ دیوارها میخ ها را تحمل میکنند ( و امروزه که دیوارها ازآجرو بتن ساخته ، محکمترو مقاومتر شده و هیچ میخی به آن فرو نمی رود ، با دریل برقی آنها را سوراخ و پیچ و رولپلاک میکنند ) دیوار همه را تحمل میکند ! ولی ما تحمّـل سر سـوزنی را داریم؟ !

9 و 10 ـ را هم خودتان بنویسید و بعد قضـاوت کنید آیا برخی از ما به اندازه دیوار برای دیگران ارزش و یا اثر مثبت وجودی داریم؟

پس در این شعــر :

کسی در سـایه لطفـت نیـاســود

به عالَــم کار دیــواری نکـردی !

نه تنها به کسی توهین یا جسارت نشده بلکه شاعر واقعیت را در قالب یک بیت کوتاه و پر معنا ارائه داده است.

به امیـد حضور روزافزون و آگاهـانه همه دوستداران اهلبیت (ع) در مراسم ملکوتی دعای ندبـه و زیارت مولایمان حجة ابن الحسن المهدی (عج) و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه


هَل مِن مُعِینٍ فَاُطِیلَ مَعَهُ العَوِیلَ وَالبُکاءَ ، هَل مِن جَزُوعٍ فَاُساعِدَ جَزَعَهُ اِذا خَلا ، ... هَل ... هَل ... هَل یَتَّصِلُ یَومُنا مِنکَ بِعِدَةٍ فَنَحظی ....

همنوای شمـا در ندبـه های صبـح جمعـه هستم


[ پنج شنبه 91/2/21 ] [ 3:53 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 711017
*