سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم

سپـاه  خـراسـانی

 

 

 

  [ ادامه بحث از پست قبل = سپاه یمانی ]

در هنگام حضور امام مهدی(ع) در عراق ، پرچم‌ها و سپاهیانی از مصر به نزد آن حضرت می‌آیند. این سپاهیان حکومت جائر مصر را سرنگون ساخته ، حکومتی حامی امام (ع) تأسیس نموده و برای یاری امام(ع) نزد آن حضرت آمده‌اند.

همچنین از جانب ایــــــران نیز سپــاه خـــراســـانی که فرماندهی نظامی آن را شعیب بن صالح به دست دارد ، با امام مهدی(ع) بیعت می‌کنند.

 

 در نتیجه می‌بینیم در همین مدت کوتاه ، عربستان ، یمن ، عراق ، مصر ، ایران ، ترکیه و کلیه حکومت‌های حاشیه خلیج فارس در اختیار امام زمان(ع) قرار می‌گیرد و جملگی با آن حضرت همراه می‌شوند.

 

در نقطه مقابل ، دشمنان حضرتش در سوریه (محل حکومت سفیانی) گرد می‌آیند. و پس از آنکه امام(ع) قیام می‌کنند ، به شام (سوریه ) می‌آیند و به نبرد می‌پردازند. منظور از جنگ شام و جنگ قدس ، مصداقاً یکی است ؛ یعنی هنگامی که امام(ع) در نبرد با سفیانی در سوریه پیروز شوند ، وارد قدس می‌شوند و حکومت یهودی صهیونیستی (اسرائیل) را سرنگون ساخته ، آنجا را در اختیار می‌گیرند.

دراین هنگام ، غـــرب با مشاهده انهدام حکومت صهیونیستی در قدس ، به حرکت درمی‌آید.

در مورد سران رژیم‌های عَـــرَبی نیز بایدگفت که آنها ، قبل از تسلیم به امام(ع) حامی حکومت یهودی صهیونیستی هستند و نحوه تسلیم شدنشان به امام(ع) چنین است که مردم آنها تظاهرات وسیعی در حمایت از امام(ع) انجام می‌دهند و رژیم‌های خود را ساقط می‌کنند و بدین ‌وسیله به حمایت و همراهی امام(ع) می‌پردازند.

پس از آنکه غرب به حرکت درآمد و سپاهیانش را به نبرد با امام(ع) گسیل داشت ،حضرت عیسی مسیح (ع) نزول می‌کند و غربی ها از ایشان استقبال می‌کنند.

مسیح(ع) به طرح مسئله صلح با امام مهدی(ع) می‌پردازد. و این روایت را شیعه و سنی از پیامبر خدا (ص) نقل کرده‌اند که: ‹‹ آخرین صلحی که بین شما و رومیان [غربیان] واقع خواهد شد ، به وسیله فرزندم مهدی(ع) خواهد بود ؛ به مدت ده سال که هفت سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت ››  یعنی اصل توافق ده ساله است، امّا تا هفت سال دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند ».

در این مدّت ، امام مهدی(ع) حکومت خود را برپا می‌نمایند و عیسی(ع) نیز در میان غربیان به انجام اقداماتش می‌پردازد .  و در این مدت هیچ درگیری ای اتفاق نمی‌افتد. امّا بعد از این مدّت ، نبردی بزرگ بین غرب و امام مهدی(ع) به وقوع می‌پیوندد که پیــــــروزی با سپاهیان امام مهدی(ع) خواهد بود .

 

 این وقایع ، مربوط به بعد از ظهور بود ؛

قبل از ظهور نیز سرزمین‌هایی دستخوش آشوب و بحران خواهند بود !

بنابر روایات ما ، قبل از ظهور در عـــراق حوادث و وقایعی به وقوع می‌پیوندد که متأثر از آن سفیانی بر سوریه مسلط می‌شود و آنجا را تحت سلطه خود درمی‌آورد.

از سوی دیگر ، در یمــــن ، یکی از یاران امام مهدی(ع) به نام یمــــانی به قدرت می‌رسد.

همچنین از سویی وقایع و بحران ‌هایی مانند : جنــــگ‌ها ، زلــــزلـــه‌هــــا ، بحرانهای مالی و ... در مدت زمان محدودی رخ می‌دهد که البته چندان طولانی هم نیست .


سپــاه یمـــانى( کلیک کنید )                                           ( برگرفته از بیانات و نظرات علامّه کورانی )

[ این بحث ادامه دارد ]



[ سه شنبه 94/3/26 ] [ 5:16 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سپــاه یمـــانى


 

اگر به آن دسته از روایات رسول خدا (ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) دربارة وقایع و حوادث

مقارن ظهـــــــور امــــــــــام زمـــــــــان(ع) بنگریم و بر آن اساس، وضعیت عالم را قبل و مقارن ظهور

توصیف کنیم، درمی‌یابیم که در آن مقطع زمانى ، فساد و ظلم و جور در همه جای عالم مشاهده می‌شود ،

هر چند که از گذشته‌ها نیز ظلم و ستم در عالم وجود داشته است ؛


خداوند متعال نیز می‌فرماید:

«ظهر الفساد فی البرّ و البحر بما کسبت أیدی النّاس»

الآن می‌بینیم که فساد همه‌ جا را خشکى، دریا و فضا فرا گرفته است.

این از یک جهت و از جهت دیگر، روایات بیان می‌کنند که :

امام مهدی(ع) ظهور نمی‌فرماید تا آن که نام آن حضرت (ع) ذکر لب مردم و انسان‌ها می‌شود.

معنای این سخن آن است که مردم ، محبّان و ثابتان بر امامت او ،

ظهور آن حضرت را از خدا طلب می‌کنند و در انتظار ظهور ایشان لحظه‌شماری می‌کنند

و دوستدار ، مؤیّد و یاری‌کننده ایشان هستند.

از جهت دیگر در مجموعه‌ای از روایات بیان شده که درون امت اسلامی

جریان پا برجا و محکمى ، منتظر ظهور ایشان هستند و برای ظهورشان زمینه‌ سازی می‌کنند.

بنابراین خبر ظهور ایشان در سراسر عالم پخش می‌شود.

 

السلام علیک

یا اباصــالح المهـــدی

 

در روایات ما ، سه ویژگی برای عصر ظهور امام زمان(ع) برشمرده شده است :


 1. ظلم و ستم فراگیر و فتنه‌ای که به هر خانه‌ای وارد می‌شود،

 2. وجود دشمنانی که در حال تلاش مستمر هستند؛

مانند نواصب و دیگرانی که در سوریه و عراق و دیگر مناطق سرزمین‌های اسلامی

مشغول فعالیت علیه شیعه هستند

و سپس سوریه را تصرّف می‌کنند و حکومت آنجا را می‌گیرند،

 3. جریان یاران و موالیان امام(ع) که در سرزمین‌های اسلامی در حال تلاش هستند

و یاد و نام امــــــــــام مهــــــــدی(ع) را در عالم پراکنده می‌سازند.

بحران‌ها ، جنگ‌ها و شورش‌های عصر ظهور

چه مناطقی از جهان را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

قیام امام زمان(ع) در مرحلة اوّل، هشت ماه به طول می‌انجامد

که در این مدت امام مشغول جهاد با دشمنان و دفع خطر آنان است.

قبل از این مرحله ، آن حضرت دو ماه در مکه حضور دارند.

می‌توانیم بگوییم که:

در همان سال نخست ظهور ، همه سرزمین‌ های عربی و اسلامی در اختیار امام (ع) قرار می‌گیرند،

به این ترتیب که آغاز ظهور از مکه است،

یمن به همراهی آن حضرت(ع) می‌آید

و سپــاه یمـــانى ، مکه را برای امام به تصرف درمی‌آورد

و در شبه جزیره عربستان حکومتی باقی نمی‌ماند

و تنها درگیری‌های قبیله‌ای جریان دارد. (قبل از ظهور ، نظام سیاسی آن فرو پاشیده

و هیچ فردی نتوانسته است وفاق جمعی را به دست آورد.)

به همین دلیل، اهل حجاز، از ارتش سوریه برای ایجاد امنیت در شهر مکه،

درخواست و دعوت می‌کنند، امّا امام مهدی(ع) حاکم یمن را

که از اصحاب و یاران ایشان است، برای این امر منصوب می‌کنند.

سپاه یمانی مکه را در اختیار می‌گیرند ودر آنجا باقی می‌مانند

و زمان این باقی ماندن به طول می‌انجامد.

اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم ؛

امام مهدی(ع) در روز عاشورا قیام نموده،

حدودمدت 2 ماه (یعنی محرم و صفر) در مکه اقامت می‌کنند

و سپس وارد شهر مدینه می‌شوند.

در آن شهر اماکن منسوب به امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) را تکریم می‌کنند

و اتفاقاتی رخ می‌دهد،

آنگاه وارد عراق می‌شوند. میلیون‌ها نفر درآن کشور به استقبال حضرت(ع) می‌آیند.

هر چند مخالفانی هم در آنجا وجود دارند، ولی اکثریت مردم به یاری امام می‌آیند

( برگرفته از بیانات و نظرات علامّه کورانی )

[ این بحث ادامه خواهد داشت ]


[ شنبه 94/3/23 ] [ 11:44 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم


انتظار فرج امام زمان (عج) از نگاه امام خمینی (ره)


نهایت زیبـــایی و اعتـــدال


امام خمینی(ره) در اشعار مختلفی که از بار معنایی و عرفانی خاصی برخوردار است

در بطن و متن آنها بارها به مفهوم انتظار فرج امام زمان(عج) اشاره کرده اند

که در یادداشت پیش رو بدان اشاره می‌شود.

 

حضرت امام خمینی(ره) تنها فقیهی است که توانسته حکومتی بر پایه ولایت فقیه

در راه زمینه سازی برای ظهور بنا نهد و در این راه به رغم تلاش تاریخی علما و فقها

کسی به گرد این مجتهد و رهبر سرشناس نرسیده است.

 

بررسی شخصیت جامع الاطراف امام خمینی(ره) در قالب آثار منتشر شده از ایشان

فرصتی را برای محققان و پژوهشگران به دست داده تا ابعاد عظمت روحی و شخصیتی

این مجاهد اسلام را بر همگان معرفی کنند

که این فرصت نیاز و ضرورت ارتقای فضیلت ها در جامعه امروزی است.



مطلب پیش رو فقط قصد دارد اشاره ای داشته باشد به رد پا هایی از انتظار

و اشارات امام خمینی(ره) به امام زمان (عج) که در برخی غزلیات ایشان تجلی پیدا کرده

و البته این اشارات تنها دریافت هایی است که به ذهن نویسنده رسیده است.

 

امام خمینی (ره) در غزل «آتش عشق» می سراید:


کیست کــــآشفته آن زلف چلیپا نشود؟


دیده اى نیست که بیند تو و شیـدا نشود


نـاز کن ناز، که دل ها همه در بند تواند


غمزه کن غمزه کـــه دلبر چو تو پیدا نشود


رُخ نمــا تا همه خوبان خجل از خویش شوند


گر کشى پرده ز رُخ کیست که رسوا نشـود


در این غزل هفت بیتی امام (ره) با مخاطب قرار دادن حضرت حجت(عج)

ضمن توصیف ویژگی های آن حضرت فدا کردن جان در راه اعتقاد به منجی را

کمترین هزینه در راه انتظار معرفی می کند.



امام در غزلی که نام «جان جهان» بر آن نهاده است می گوید:



به تو دل بستم و غیر تو کسى نیست مرا


جُز تو اى جان جـهان دادرسى نیست مرا


عاشق روى تــوام اى گل بى مثل و مثال


به خدا غیر تو هـرگز هـــوسى نیست مرا

 

ناگفته پیداست که کسی جز حضرت بقیة الله الاعظم(عج)

در اندیشه امام خمینی (ره) نمی تواند به عنوان دادرس عالم تعبیر شود.



غزل « چشم بیدار » از غزلیات مشهور حضرت امام است

 

که در هر مصرع آن به انعکاس اشتیاق خود

به دیدار با حضرت ولی عصر(عج) می پردازد

و مرور این غزل مشهور بر تامل در زیبایی های مفهومی آن می افزاید.



من به خال لبت اى دوست گرفتار شدم

چشم بیمــــار تـو را دیــدم و بیمار شدم

فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم

همچـو منصــور خــــریدار سرِ دار شدم

غم دلدار فکنده است به جانم شررى

کـــه بـــجــــان آمدم و شهره بازار شدم

درِ میخانه گشایید برویم شب و روز

که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم

جــــامــه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم

خــرقه پیــــر خـــراباتى و هشیار شدم

واعـــظ شهــر کــه از پند خود آزارم داد

از دم رنــــد مــــى‏ آلــــوده مــــَددکار شدم

بگذارید که از بتکــــــده یـــــادی بکنم

من که با دست بت میکده بیدار شدم



حضرت امام در غزل « روز وصل »

 

فضایی دلنشین در راه پیوستن به موعود ترسم می کند و می سراید:



غم مخور ایام هجران رو به‏ پایان مى‏ رود
این خمـــارى از سر ما مــــیگساران مى رود

پــــرده را از روى ماه خویش بالا مى ‏زند
غمزه را سر مى‏دهد غم از دل و جان مى ‏رود

بلبل انـــدر شاخسار گل هویدا مى ‏شود
زاغ بـــا صـــد شرمســـارى از گلستان مى‏ رود

محفل از نــــور رخ او نورافشان مى ‏شود
هر چـــه غیـــر از ذکــر یار از یاد رندان مى ‏رود

ابرها از نـور خـورشید رخش پنهان شوند
پــــرده از رخســــار آن سرو خـــرامان مى‏ رود

وعده دیــدار نزدیک است یاران مژده باد
روز وصلش مـــــى رسد ایّام هجران مى ‏رود



در حقیقت تصویری که در هنگام ظهــــور حجت بن الحسن العسکری(عج)

و در حکومت عدالت گسترانه وی در دنیا شاهد خواهیم بود

همین مولفه های زیبایی را خواهد داشت

که حضرت امام بدان ها اشاره کرده اند

و حکومت امام عصر(عج) در نهایت زیبایی و اعتدال به وقوع خواهد پیوست

که هر منتظری آرزوی دیدن و نفس کشیدن در این حکومت بی همتا را دارد.


[ جمعه 94/3/22 ] [ 9:41 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم
جلـوه جمــال  

 

 

 

 

کـــوتاه سخن که یــــــار آمد 

     بــا   گیسوى مُشکبـــــــار آمد

بگشــــود در و نقــاب برداشت

 بــــى پرده نگر ، نگــــار آمد

او بــــــود و کسى نبــود با او

 یـــکتــــای و غـریـــب وار آمد

بنشـسـت و ببسـت در ز اغیـــــار

گـــــویى پى یـــــار غـــار آمد

مــــن محـــو جمــال بى‏ مثـالش

او جلـــــوه‏ گر از کنــــار آمد

بــــــــرداشت حجــــاب از میانه

تا بـــر ســر میگســــــــار آمد

دنبالـــــــــه صبح لیلــة القــدر

خـُــــور با رُخ آشکــــار آمــــــد

بگذار چـراغ ، صبــح گردید

خـــورشید  جهــان مـــــدار آمد

بگذار قلــــم ، بپیــــچ دفتـر

کـــوتاه سخن که یـــــار آمد

( دیوان امام خمینی [ره] ص 95 )

 

 

 

 

میلاد با سعادت دوازدهمین وصیّ پیامبـر (ص)

 

حضرت امــام مهـــدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

 

مبــــــــارک



[ چهارشنبه 94/3/13 ] [ 12:5 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم


آیـا ظهـور نـزدیــک است ؟



 

 

قدر مسلم این است که در تاریکی شب اگر ناگهان خورشید بصورت عالمگیر در آسمان نمایان شود

چشم های غیر مسلح آسیب جدی خواهند دید و شاید همین علت است که خداوند شب تاریک را

به سحر و سحر را به طلوع فجر و روشن شدن تدریجی هوا رسانده آنگاه به تدریج خورشید

با نور ملایم و کم کم بصورت کامل نمودار خواهد شد،

از طرفی دیگر امام مهدی علیه السلام هم همانگونه که قبل از غیبت کبری بمدت 69 سال

در حال غیبت صغری بودند تا مردم به تدریج با غیبت آشنا و برای زندگی در زمان غیبت کبری

آمادگی پیدا کنند ، شاید برای ظهور هم همانگونه خواهد بود یعنی زمینه های ظهور

( ظهـور صغـری ، که البته مدت آن مشخص نیست ) برای آمادگی مردم جهان فراهم

و سپس امر ظهور قطعی تحقق یابد !


 

بنابراین چنانچه قبل از ظهور قطعی کسی بگوید ظهور نزدیک است حرف نامربوطی نگفته است،

حالا این دوره ها از چه زمانی آغاز شده و چند سال بطول خواهد انجامید را هیچ کس نمیداند.

امام صادق علیه السلام در هزار و چند صد سال قبل و حتی قبل از تولد

امام مهدی علیه السلام بشارت ظهور ایشان را داده اند و فرموده اند

شما آن را دور می دانید و ما آن را نزدیک می بینیم ( وَ نَراهُ قَریبــاً ) .

 کتاب بسوی ظهور نوشته علامه علی کورانی را بنده سالها قبل چندین بار دقیقاً

مطالعه کرده ام ، در جایی از این کتاب آمده بود ( قریب به این مضمون ) یکی از نشانه های

ظهور انفجار دو مرکز بزرگ تجارت جهانی است!

چند سال بعد که برجهای دوقلوی آمریکا در روز 11 سپتامبر مورد هدف و تخریب

قرار گرفت ، ناخود آگاه به یاد این مطلب افتادم و ضمن مراجعه مجدد به آن کتاب،

مطلب را پیدا کرده  ، زیر آن جمله را خط کشیدم و در حاشیه کتاب نوشتم :


آیا این دو برج همان دو مرکز بزرگ تجارت جهانی نیست ؟؟

 

 

در پایان یادآوری میشود که هیچ کس زمان ظهور امام علیه السلام را نمی داند

حتی خود حضرت ، پس تعیین زمان ظهور و اینکه در چه سالی اتفاق خواهد افتاد

اگر هدف دار نباشد قطعاً نوعی توهم است.

امیداست خداوند تبارک و تعالی ما را از پیــروان و محبّــان و سربازان ایشان قرار دهد.


[ چهارشنبه 94/3/13 ] [ 8:56 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 710969
*