سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علی (ع) اولین نمــازگــزار

 



 

قسمتی از خطبــه غدیریه رسول الله صلی الله علیه و آله :

 

هــان ای مـــردم !

از علی رو برنتابید

و از امامتش نگریزید

و از سرپرستی اش رو برنگردانید،

 او شما را به درستی و راستی خوانده

و خود نیز بدان عمل نماید،

او نادرستی را نابود کند و از آن باز دارد،

در راه خدا نکوهش نکوهش کنندگان او را از کار باز ندارد،

 او نخستین مؤمن به خدا و رسول است

 و کسی در ایمان، از او سبقت نگرفته،

 و هم او جان خود را فدای رسول خدا نموده

 و با او همراه بوده است،

تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند میکرد

و جز او کسی چنین نبود.

علی اولین نمازگزار و پرستشگر خدا به همراه من است،

از سوی خداوند به او فرمان دادم

تا در شب هجرت در بستر من بیارامد

 و او نیز فرمان برده،

پذیرفت که جان خود را فدای من کند.


هــان ای مـــردم !

او را برتر دانید، 

که خداوند او را برگزیده

و پیشوائی او را بپذیرید

که خداوند او را برپا کرده است.


 هــان ای مـــردم !

او از سوی خدا امام است

و هرگز خداوند توبه منکر او را نپذیرد و نیامرزد.

این است روش قطعی خداوند

درباره ناسازگار علی

که او را به عذاب دردناک پایدار کیفر کند.

از مخالفت او بهراسید

وگرنه در آتشی درخواهید شد

که آتش گیره آن سنگها و مردمند

که برای حق ستیزان آماده شده است.


هــان ای مـــردم !

به خدا سوگند که پیامبران پیشین

به ظهورم مژده داده اند

واکنون من فرجام پیامبران

و برهان بر آفریدگانِ آسمانیان و زمینیانم،

آنکس که راستی و درستی مراباور نکند

به کفر جاهلی درآمده

و تردید در سخنان امروزم

همسنگ تردید در تمامی محتوای رسالت من است،

و شک و نا باوری در امامت یکی از امامان،

به سان شک و نا باوری در تمامی آنان است،

 و هرآینه جایگاه نا باوران ما آتش دوزخ خواهد بود


هــان ای مـــردم !

علی را برتر دانید،

که او برترین مردم از مرد و زن پس از من است

تا آن هنگام که آفریدگان پایدارند

و روزی شان فرود آید.

دورِ دورباد از درگاه مهJJر خداوند

وخشمِ خشم باد بر آن کس که

این گفته را نپذیرد و با من سازگار نباشد !


هــان ای مـــردم !

بدانید که جبرئیل از سوی خداوند به من خبر داد :

« هرکس با علی بستیــــزد

و بر ولایت او گردن نگذارد،

نفرین و خشم من بر او باد ! »

 .... از ناسازگاری با علی بپرهیزید...


هــان ای مـــردم !

همانا او همجوار و همسایه خداوند است

که در نبشته عزیز خود او رایاد کرده

 و در باره ستیزندگان با او فرموده :

« تا آن که مبادا کسی در روز رستاخیز بگوید:

 افسوس که درباره همجوار و همسایه خدا کوتاهی کردم...»


 هــان ای مـــردم !

در قرآن اندیشه کنید

و ژرفای آیات آن را دریابید و......

پس بخدا سوگند که

باطن ها و تفسیر آن را (قرآن را) آشکار نمی کند

 مگر همین که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام

 و اعلام میدارم که :

هرآنکس که من سرپرست اویم،

 این علی سرپرست اوست

و او علی ابن ابیطالب است،

برادر و وصیّ من

که سرپرستی و ولایت او

حکمی است از سوی خدا

 که بر من فرستاده شده است.



هر که را باشم منش مولا و دوست


ابن عمّ مـــن علی مـــــولای اوست


هــان ای مـــردم !

همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او،

یادگاران گران سنگ کوچکترند

و قرآن یادگار گران سنگ بزرگتر،

هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر میدهد

و با آن سازگار است،

 آن دو از هم جدا نمیشوند

تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.


هــان ای مـــردم !

بدانید که آنان امانتداران خداوند

در میان آفریدگان و حاکمان او در زمین اویند.


هشـــــدار!

که من وظیفه خود را ادا کردم،


هشـــــدار!

که من آنچه بر عهده ام بود ابلاغ کردم

 و به گوشتان رساندم و روشن نمودم،

بدانید که این سخن خدا بود

و من از سوی او  سخن گفتم،


هشـــــدار!  

که هرگز به جز این برادرم

 

کسی نباید امیــرالمؤمنین خوانده شود،


هشـــــدار!

که پس از من امارت مؤمنان برای کسی جز او حلال نباشد


(گفتن امیرالمؤمنین به غیر او حرام است)


 

ای مونس دیـده با ضمیـرم یـاری 

 انـدر دل مـن نشستـه بیــداری

گر با دگـری قـرار گیرد دل مــن 

  از جان خودش مبـاد برخـورداری

 

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبوب دلهـا و منجی انسانهـا

حضرت حجـة ابن الحسن العـسکـری المهــــدی(عج) است

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم

 


[ جمعه 92/8/3 ] [ 4:7 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 710255
*