سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

 

 

نظر اسلام درمورد منافق

با توجه به عملکرد زشت منافقین در طول تاریخ و توطئه ها و نقشه های شوم آنها در صدر اسلام که حتی از طرح ترور شخص پیامبر (ص) نیز فروگذار نکردند ، اسلام در قبال این گروه دو رنگ و نیرنگ باز ، روشن گری های خوبی کرده ، تا جایی که یک سوره از سوره های قرآن در مورد منافقون نازل شده است و خطاب به پیامبر عزیز اسلام (ص) می فرماید ( اِذا جاءَکَ المُنافِقُون ...) هرگاه منافق ها نزد تو آیند و شهادت دهند که تو رسول خدایی بدان که خدا می داند که تو رسول اویی و خدا گواهی می دهد که منافقین دروغ می گویند.

 همچنین در آیه 73 سوره توبه خداوند تبارک و تعالی منافقین را در ردیف کفّار قرار داده و به پیامبر عزیزش دستور می دهد که با آنها مبارزه کن و با آنها نرم مباش و با آنها درشتی کن ( یا ایها النبی جاهد الکفار والمنافقین واغلظ علیهم ...) 

و در آیه 80 سوره توبه خداوند تبارک و تعالی به پیامبر (ص) میفرماید ( استغفر لهم او لا تستغفر لهم ان تستغفر لهم سبعین مره فلن یغفرالله لهم ...) ای پیامبر ما برای آنها آمرزش بخواهی یا نخواهی و اگر 70 مرتبه هم آمرزش بخواهی هرگز خدایت آنها را نخواهد آمرزید.

در اینجا بکار بردن لفظ فلن یغفرالله لهم بمعنی نفی ابد است یعنی هیچگاه و تحت هیچ شرایطی ، هرگز خدا آنها را نخواهد آمرزید

همچنین در آیه 84 سوره توبه باز خداوند تبارک و تعالی به پیامبر محبوبش امر میفرماید ( ولا تصل علی احد منهم مات ابدا ولا تقم علی قبره ) بر مرده آنها نماز مگزار و بر قبر آنها نایست ...

کلمه منافق در قرآن 32 مرتبه به صورتهای مختلف ( منافقین ، منافقون ، منافقات ) آمده است.

به هرحال منافقین نزد خداوند غیر قابل بخشش هستند،

 بنابراین باید شدیداً مراقب و مواظب باشیم ما نیز که ادعای ایمان داریم، با انجام برخی کارها در ردیف منافقین قرار نگیریم .

نشانه شناخت منافقین از نظر مبارک پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)

پیامبر فرموده باشند نشانه منافق سه چیز است ‹ ثَلاثٌ خِصالَ مَن کُنَّ فِیهِ کانَ مُنافِفاً اِن صامَ وَ صَلَ وَ زَعَمَ اَنَّهُ مُسلِم اَو مُسلِمَه هرکس سه خصلت در او باشد منافق است اگرچه نماز بگزارد و روزه بگیرد و گمان کند که مسلمان است مَن اِذا حَدَّثَ کَذِب وَ اِذا ائتُمِنَ خانَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ کسی که هنگام سخن گفتن دروغ بگوید و کسی که هرگاه به او اعتماد شود خیانت ورزد و کسی که هرگاه وعده کرد خلف وعده نماید !

با این حساب و این حدیث شریف کار بسیاری از مردم به این مسئله کشیده میشود، چون متاسفانه امروزه دروغ گفتن برای مردم عادی شده و بعضاً نام دروغ را تحریف کرده به عنوان خالی بندی بیان می کنند ، همچنین  خلف وعده خیلی بی اهمیت تلقی میشود، خیانت در امانت که دیگر جای خود دارد ، مردم علیرغم نماز گزاردن و روزه گرفتن و مسلمان بودن این سه خصلت منافقی را خیلی ساده گرفته و زیاد مرتکب میشوند .

مخصوصاً در رده های بالای جامعه دروغ و تهمت امری عادی شده است ، در کسبه نیز این موارد جزو لاینفک کار قرار گرفته و صراحتاً میگویند در بازار بدون دروغ کار پیش نمی رود ( البته آنها این دروغها را دروغ مصلحتی مینامند در صورتیکه دروغ مصلحتی چیز دیگری است و مربوط به جایی میشود که آبرو و یا جان کسی در معرض خطر باشد ... امروزه کسانی که با کسبه سروکار دارند از این سه مورد زیاد مشاهده میکنند و خیلی هم از آن گله مند هستند

چون دروغ گفتن و خلف وعده باعث برهم خوردن تمام برنامه ریزیهای روزانه مردم میشود.

 پس سعی کنیم از این سه خصلت زشت و ناپسند و منافقی به شدت دوری کنیم . انشاء الله 


[ شنبه 90/10/17 ] [ 11:42 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 710286
*