سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

  بسم الله الرحمن الرحیم

شـام و زمینه ظهـور

 

[ ادامه بحث از پست قبلی ]

سئوال این است که آیا این جنگ ها در کلّ جهان رخ می‌دهد یا تنها مناطق مسلمان‌نشین با آنها مواجه می‌شوند؟

ما روایاتی داریم که به عنوان مثال بیان می‌کند فلان جنگ ، جهانی است و درآن دو سوم مردم کشته می‌شوند و محلّ وقوع آن ، از مسلمانان به دور است [مثلاً بین هند و چین] و معصوم(ع) فرموده‌اند :  [ آیا دوست ندارید که جزء یک سوم باقیمانده باشید؟ ]

سئوال دیگر این که ؛ بر اساس مرزبندی‌ها و جغرافی‌های سیاسی کنونی بین کشورها و به طور مشخص هر یک از شخصیت‌های مطرح عصر ظهور ،قیام خود را از چه مناطقی آغاز می‌کنند؟ و توصیف آنها در روایات چگونه آمده است ؟

توصیف این افراد به تفصیل در روایات بیان شده است . به عنوان مثال ، در باره شخصیت یمانى ، روایات متعددی وجود دارد ، در باره خراسانى ، شعیب بن صالح (فرماندi سپاه خراسانی) و سفیانی (در شام) نیز به همین ترتیب مطالب فراوانی نقل شده است

سئوال دیگر این که ؛ اهل شام در طول تاریخ اسلام ، نسبت به اهل بیت(ع) چه موضعی داشته‌اند؟

اهل شام و حکام آن ، از سابق ، در زمان معاویه دشمن اهل بیت(ع) بودند. البته این وضعیت عمومی آنهاست هرچند که در بین آنها افراد معدودی از شیعیان امیرالمؤمنین(ع) نیز از قدیم الایام وجود داشته‌اند . حتی درون شهر دمشق افراد صالحی از شاگردان ابوذر و تربیت‌یافتگان آنان بوده اند ؛ مانند معاویه ثانی (معاویة ابن یزید) که برخلاف اجدادش فردی صالح و جزء نسل سوم شاگردان ابوذر بود ؛ استادش (عمر مخصوص) و استاد او ابراهیم نخعی و استاد او ابوذر غفاری بود .

پس در شام و حتی دمشق نیز شیعیانی مخلص و ارادتمند به اهلبیت(ع) وجود داشتند ، امّا در اقلیت بودند ، و اوضاع عمومی در شام دشمنی با اهلبیت(ع) بوده است .

 باید توجه داشت که حاکم شام ، معاویه بوده است .  مشاهده می‌کنیم که از قب ل؛  یهودیان بنی‌قینقاع ، بنی قریظه ، بنی‌نظیر و خیبر ، پس از آنکه دست به خیانت و شکستن عهد با پیامبر(ص) زدند از سرزمن‌های اسلامی رانده شده و در شام اجتماع کردند. معاویه قصد داشت که خلافت را به شام منتقل کند و آنجا را پایتخت جهان اسلام قرار دهد. از این رو ، احادیث فراوانی را در ستایش شام ومذمت عراق جعل کرد . خصوصاً پس از جنگ‌ها و درگیر‌های معاویه باامیرالمؤمنین(ع) احادیث مجعوله فراوانی را با این مضمون پراکنده ساخت که شام ، زمین محشر است ، شام جزء بیت‌المقدس است ، ...

تا آنجا که حتی در دوران عبدالملک بن مروان ، حج را بر گرد بیت‌المقدس (که جایگاه یهودیان بود) انجام دادند !! از همین رو ، بسیاری از روایات در ستایش شام و در باب مذمّت عراق ،دروغ و کذب است ؛ غیر از روایاتی که از طریق اهل بیت(ع) بیان شده است زیرا ناظر به مصلحت‌ها و نقاط برجسته شام است.

 با توجه به بحث ریشه شیعه در شام ، برخی نظرشان بر این است که مهاجرت جدّی یمنی‌ها به شام نیز در پایه‌گذاری شیعه در شام نقش داشته است ؛ و هجرت نخست یمنی‌ها به شام ، در زمان‌های بسیار قدیم و قبل از مسیح(ع) واقع شده و دلیل آن ‌هم ، تخریب سدّ سبأ و پراکنده شدن سبئی‌ها در نقاط مختلف ، از جمله بلاد شام بوده است . امّا هجرت جدید آنان در عصر فتوحات اسلامی است .

یمنی‌ها سربازان اسلامی بودند که وظایف تعیین شده مشخصی داشتند و برای آن در شام استقرار پیدا کردند امّا این دو ارتباطی با موضوع تشیع در شام پیدا نمی‌کند.

 ارتباط ساکنان و حاکمان کنونی شام را با اهل‌بیت(ع) :

کسانی که در حال حاضر بر شام حکومت می‌کنند ، قوم علوی‌ها هستند، که یک استثناء در تاریخ حکومت‌های شام به شمار می‌روند ؛ زیرا در طول تاریخ اسلامى ، همواره بنی‌امیه در شام ستوده می‌شدند .

[ ... و به همین علت است که استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار به شدّت با حکومت بشار اسد مخالف و تمام تلاش خود را برای نابودی این حکومت به کار بستند !! ولی به خواست خدای بزرگ موفق به اجرای نقشه های شوم خود نشده اند ، اگرچه خسارات جانی و مالی سنگینی به مردم و دولت سوریه وارد کرده اند ! ایران اسلامی نیز همچنان حامی دولت و ملت مظلوم سوریه هست و خواهد بود ، اگرچه کارشکنی هایی هم توسط برخی ایادی داخلی و مرموزشان مشاهده می شود !!! ]

در طول تاریخ ، حکّام شامی آن قدر نسبت به بنی‌امیه متعصّب بودند که اگر کسی از لبنان به شام می‌رفت و اول صبح وارد بازار حمیدیه می‌شد و فروشنده‌ای می‌فهمید که او شیعه است ، می‌گفت : از من نخر ! روز مرا خراب و بدیُمن نکن ! برو و چند ساعت دیگر بیا !

آنها بغض عجیبی نسبت به اهل بیت(ع) و شیعیانشان داشتند . این مسئله بسیار شدید بود تا آنجا که اکثریت شیعیان را رافضی می‌دانستند.

الآن وضعیت تغییر پیدا کرده زیرا حاکمیت آنها دراختیار علوی‌ها و بعضاً عِلمانی‌ها (لائیک) قرار دارد .

علوی‌ها می‌گویند ما شیعه هستیم و ما هم از آنها می‌پذیریم . امّا این علوی‌ها فقط 2 تا 3میلیون از جمعیت حدوداً 20 میلیونی سوریه را تشکیل می‌دهند.

شیعیان سوریه جمعیتی بالغ بر 200 تا 300 هزار را به خود اختصاص می‌دهند . لذا بیش از نیمی از جمعیت آنجا را سنّیان متعصب ضدّ شیعه و دوستدار بنی‌امیه تشکیل می‌دهند ، امّا در حال حاضر نمی‌توانند خواست خود را به انجام برسانند . لذا هنگامی که سفیانی شورش خود را آغاز ‌کند ، زمینه حمایت از او و اقداماتش در سوریه وجود دارد .

[ کما این که در حمایت از تروریست های القاعده و داعش که توسط غرییها تجهیز و تأمین میشوند ، نقش این دشمنان داخلی کاملاً مشهود است ]

[ این بحث ادامـــه دارد ]

 


[ سه شنبه 94/4/2 ] [ 10:20 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 711110
*