سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

اولیــن شهیـــد

اولین ظلم ، اولین قتل ، اولین برادرکشی ، اولین دفن

« الزبدانی» منطقه ای است کوهستانی و خوش آب و هوا مانند شمال ایران با آب و هوایی مدیترانه ای که ویلاهای فراوانی در این منطقه ساخته شده است و شیخ نشین های خلیج فارس در تابستان برای گذران ایام به این منطقه می آیند .

محصولات کشاورزی در این منطقه به خوبی و فراوانی عمل می آید و منطقه سراسر پوشیده از درخت های کاج است . همان درختی که نشانه پرچم لبنان است  و این نوع پوشش گیاهی تا آن کشور امتداد می یابد.

در الزبدانی چشمه آب معدنی گوارا و سبکی از دل کوه می جوشد که « بیقین » نام دارد و بطری های آب معدنی به همین نام در سراسر سوریه به فروش می رسد.

در جوار الزبدانی قبرى در دامنه کوه و در غرب دمشق به هابیل(ع) منسوب است .

این مکان نزدیک قریه زبدانى و در مسیر دمشق - بیروت است که از شهر تا آنجا حدود 45 کیلومتر راه مى باشد.

مسیر آن از طریق ساحه الامویین و خیابان المزه به سوى بیروت بوده و پس از قنیطره و زبدانى،  به سمت زبدانى، در سمت راست مسیر ، تابلویى با عنوان نبى هابیل علیه السلام دیده مى شود .

از این جا، جاده اى آسفالته و باریک در دامنه هاى کوه است که تا مقبره هابیل علیه السلام حدود 4/5 کیلومتر فاصله دارد.

مقام حضرت هابیل (ع) با مقبره ای به طول7-6 متر است که بر اساس تفکرات و عقاید بانیان این بنا در مورد طول قد انسان های اولیه بازسازی شده است .

گفته شده که قابیل با قامت 9 متری اش به مدت یک ماه ( بنظر میرسد اغراق باشد چون جسد مرده انسان در هوای آزاد تا یکماه سالم نمی ماند ! بعضی گفته اند مدت سه روز و این صحیح تر بنظر می رسد ) جنازه برادر را بر دوش می کشید و نمی دانست با جنازه برادر چه کند ،

نهایتاً در این مکان به اذن پروردگار دو کلاغ جلوی این نخستین قاتل مستـأصل بر زمین نشستند و با هم به جدال پرداختند، عاقبت یکی دیگری را کشت، و با چنگال ها و منقارش شروع به حفر گودالی کرد و جنازه کلاغ کشته شده را در آن دفن نمود، که این رخداد الگویی شد برای پوشش نخستین جنایت بشــر در تاریـخ .


آرامگاه اولیـــن شهیــد

قابیل اولین قاتل، هابیل اولین شهید، آدم اولین داغــدار و اولین پدر شهید، حوّا اولین مادر شهید، کلاغ اولین راهنما ، الزبدانی اولین قبرستان فرزند آدم !!!

و چه سرزمینی است شام ، چه آوردگاه نفرین شده ای.

در یک سو قابیل و سالومه و معاویه و یزید ...

و بعدها در دوره ظهور امام عصر (عج) ، سفیانی ملعون ،

و در سویی دیگر بهترین های زمین ،

هابیل و یحیی و حجر بن عدی ،

حسین بن علی و انصارش که رحمت و سـلام خـدا بر آنها باد.


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 4:52 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 711104
*