سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

اگر اینجـا ایـــران بود  

قنیطره و جولان 

         جولان منطقه اى است که در آخرین نقطه غرب و شمال غربى استان حوران قرار داشته و از لحاظ تقسیمات کنونى ایالتى سوریه ، جزو استان قنیطره است . جولان از مناطق مشهور و قدیمى شام بوده و در دوران قدیم به آن تراکونیت مى گفتند.

       متاسفانه اکنون شهر قنیطره بکلى خراب شده است . خانه هایى که با بتون آرمه و سنگ ساخته و بنایى بسیار مستحکم داشته اند، همگى با مواد منفجره و بلدوزرهاى اسرائیلى تخریب گشته اند. در وسط شهر بیمارستان دو طبقه جولان است که متاسفانه از تخریب عمال جنایتکار رژیم صهیونیستى در امان نمانده و جز دیوارها بقیه قسمتهاى آن تخریب شده است .

          در نزدیکى مرز کنونى منطقه قنیطره با رژیم صهیونیستى ، قبرستان شهداى این تجاوز ددمنشانه قرار دارد. این شهداء مربوط به سالهاى 1972 م و 1974 م مى باشند که بسیارى از آنان غیر نظامى بوده و چند قبر متعلق به افراد مسیحى نیز در آن دیده مى شود، چون نیمى از مردم آن منطقه مسیحى بوده اند.

در سفری که چند سال قبل ( در زمان جنگ ایران و عراق ) در معیت بعضی دوستان به آن دیار داشتم ، از قنیطره نیز بازدیدی داشتیم ،

ضمن ابراز تاسف از این حادثه تلخ ، دوستی گفت : اگر اینجا ایران بود ما این تپه را ( بلندیهای جولان ) ظرف چند ساعت آزاد می کردیم !!!

دوست دیگری گفت : اگر اینجــــا ایــــــــــــران بود خیلی اتفاقات دیگری رخ می داد و شاید اثری از رژیم جعلی صهیونیستی نبود !!!

( نقل از سفرنامه خودم به سوریه )

نصر من الله و فتح قریب


[ دوشنبه 91/5/2 ] [ 9:48 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 101
کل بازدیدها: 712508
*