سفارش تبلیغ
صبا

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرحمن الرحیم


منتظـــرین واقعـــی


 

امام عصر (عج) در هر کجا باشد ، 

آن جا جزیره خضـــــراء است.

قلب مؤمن جزیــــــــره خضــــراء است

هر جا باشد، حضرت در آن جا پا می گذارد.

قلب ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است.

قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید،

تا برای شما امضا کنیم که امام زمان (عج) آن جا هست

 

منتظرین واقعی امام عصــر (عج ) چه کسانی هستند ؟

اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند.

کسانی منتظر فرج هستند

که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند،

نه برای برآوردن حاجات شخصی خود!

به طور یقین دعا در امر تعجیل فرج آن حضرت،

مؤثّر است، اما نه با لقلقه زبان!

آری، تشنگان را جرعه وصــــــال

و شیفتگان جمال را آب حیات و معرفت می دهند.

آیا ما تشنه ی معرفت و طالب دیــــدار هستیم

و آن حضرت آب حیات نمی دهد،

با آن که کارش دادرسی به همه است

و به مضطرّین عالم رسیدگی می کند؟!

 

ائمه (علیهم السلام) فرموده اند:

شما خود را اصــــــــلاح کنید،

ما خودمان به سراغ شما می آییم

و لازم نیست شما به دنبال ما باشید!


تا رابطه ما با ولیّ امر امام زمان (عج) قوی نشود،

کار ما درست نخواهد شد.

و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عج) هم

در اصلاح نفس است.


چه قدر بگوییم که حضرت صاحب (عج)

در دل هر شیعه ای یک مسجد دارد!

هر کس که برای حاجتی به مکان مقــدّسی

مانند مسجد جمکــــــران می رود،

باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض،

یعنی فرجِ خود آن حضرت را از خدا بخواهد.


خدا می داند در دفتر امام زمان (عج)

جزو چه کسانی هستیم !

کسی که اعمال بندگان در هر هفته دو روز

(روز دوشنبه و پنجشنبه) به او عرضه می شود.

همین قدر می دانیم که آن طوری که باید باشیم ، نیستیم!

آیا می شود رئیس و مولای ما حضرت ولیّ عصر (عج) محزون باشد،

و ما خوشحال باشیم؟ !

او در اثر ابتلای دوستان، گریان باشد ، و ما خندان و خوشحال باشیم

و در عین حال، خود را تابع آن حضرت بدانیم ؟!

اگر اهل ایمان، پناهگاه حقیقی خود را بشناسند و به آن پناه ببرند،

آیا امکان دارد که از آن ناحیه ، مورد عنایت واقع نشوند؟!

با این که به ما نه وحی می شود نه الهام ،

به آن واسطه ای که به او وحی والهام می شود

توجه نمی کنیم ؛

در حالی که در تمام گرفتاری ها

اعمّ ازمعنـــــــــوی و صــــوری، دنیـــــوی و اُخروی

می توان به آن واسطه فیض ؛

یعنی حضرت حجّت (علیه السلام) رجوع کرد.

 

گفتارهایی کوتاه از مرحوم آیة الله بهجت (ره)

 

و اینک در مبارک روز میلاد با سعادت آن عزیزِ غایبِ حاضر

سلامی و درودی و عرض ارادتی و توسلی به ایشان :


أللّهمََّ صَلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک، عَلی صاحبِ الدَّعوَةِ النَّبویَّة، وَ الصَّولَةِ الحَیدریَّة،

و العِصمَةِ الفاطِمیَّة، و     الحِلمِ الحَسَنِیَّة، و الشّجاعَةِ الحُسَینِیَّة،

و العِبادَةِ    السَّجّادِیَّة، و المآثِرِ الباقِریَّة، و الآثار الجَعفَرِیَّة، و العُلومِ الکاظِمیَّة،

و الحُجَجِ الرَّضَوِیَّة، و الجُودِ التَّقَوِیَّة، و النَّقاوَةِ النَقَوِیَّة، و الهَیبَةِ العَسکَریَّة،

و الغَیبَةِ الإلهیَّة، القائمِ بِالحَقِّ، و الدّاعی إلی الصِّدقِ المُطلَقِ، کَلمةِ الله،

و أمانِ الله، و حُجّةِ الله، اَلقائمِ بِأمرِ الله، اَلمُقسِطِ لِدینِ الله، الغالِبِ لِأمرِ اللهِ،

و الذّابِّ عن حَرَمِ الله، إمام السّرِّ و العَلَنِ، دافعِ الکَربِ والمِحَن،

صاحبِ الجُودِ و المِنَن، الإمامِ بِالحَقِّ، أبی القاسِم محمّدِ بن الحَسن،

صاحبِ العَصرِ و الزَّمان، و قاطعِ البُرهان، و خَلیفةِ الرَّحمان،

و شَریکِ القُرآن، و مُظهرِ الإیمان، و سیِّد الإنسِ و الجانّ،

صَلَوات اللهِ و سلَامُهُ عَلیه و علیهِم أجمَعین ،

اَلصَّلوةُ و السَّلامُ عَلیک، یا وَصیَّ الحَسَن، و الخَلَفَ الصّالِح،

ا إمامَ زَمانِنا، أیُّها القائمُ المُنتَظَرُ المَهدِیّ، یابنَ رسول الله، یَابنَ أمیرِالمُؤمنین،

یا إمام المسلمین یا حُجَّةاللهِ عَلی خَلقه یا سَیِّدنا و مولانا إنّا تَوَجَّهنا و استَشفَعنا،

وَ تَوَسَّلنا بِکَ إلی اللهِ، وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا، فِی الدُّنیا و الآخِرَة،

یا وجیهاً عِندَ الله، إشفَع لَنا عِندَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجمَعِینَ

 

برای تعجیل در فَرَج مبارکشان دعا کنیم


[ جمعه 93/3/23 ] [ 10:51 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم


انتظار فرج امام زمان (عج) از نگاه امام خمینی (ره)

سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی قدس سره الشریف بر سالکان راهش تسلیت باد


امام خمینی(ره) در اشعار مختلفی که از بار معنایی و عرفانی خاصی برخوردار است در بطن و متن آنها بارها به مفهوم انتظار فرج امام زمان(عج) اشاره کرده اند که در یادداشت پیش رو بدان اشاره می‌شود.

حضرت امام خمینی(ره) تنها فقیهی است که توانسته حکومتی بر پایه ولایت فقیه در راه زمینه سازی برای ظهور بنا نهد و در این راه به رغم تلاش تاریخی علما و فقها کسی به گرد این مجتهد و رهبر سرشناس نرسیده است.

بررسی شخصیت جامع الاطراف امام خمینی(ره) در قالب آثار منتشر شده از ایشان فرصتی را برای محققان و پژوهشگران به دست داده تا ابعاد عظمت روحی و شخصیتی این مجاهد اسلام را بر همگان معرفی کنند که این فرصت نیاز و ضرورت ارتقای فضیلت ها در جامعه امروزی است.

مطلب پیش رو فقط قصد دارد اشاره ای داشته باشد به رد پا هایی از انتظار و اشارات امام خمینی(ره) به امام زمان (عج) که در برخی غزلیات ایشان تجلی پیدا کرده و البته این اشارات تنها دریافت هایی است که به ذهن نویسنده رسیده است.

 

امام خمینی (ره) در غزل «آتش عشق» می سراید:


کیست کــــآشفته آن زلف چلیپا نشود؟
دیده اى نیست که بیند تو و شیـدا نشود

نـاز کن ناز، که دل ها همه در بند تواند
غمزه کن غمزه کـــه دلبر چو تو پیدا نشود

رُخ نمــا تا همه خوبان خجل از خویش شوند
گر کشى پرده ز رُخ کیست که رسوا نشـود


در این غزل هفت بیتی امام (ره) با مخاطب قرار دادن حضرت حجت(عج) ضمن توصیف ویژگی های آن حضرت فدا کردن جان در راه اعتقاد به منجی را کمترین هزینه در راه انتظار معرفی می کند.



امام در غزلی که نام «جان جهان» بر آن نهاده است می گوید:



به تو دل بستم و غیر تو کسى نیست مرا
جُز تو اى جان جـهان دادرسى نیست مرا

عاشق روى تــوام اى گل بى مثل و مثال
به خدا غیر تو هـرگز هـــوسى نیست مرا


ناگفته پیداست که کسی جز حضرت بقیة الله الاعظم(عج) در اندیشه امام خمینی (ره) نمی تواند به عنوان دادرس عالم تعبیر شود.

غزل « چشم بیدار » از غزلیات مشهور حضرت امام است که در هر مصرع آن به انعکاس اشتیاق خود به دیدار با حضرت ولی عصر(عج) می پردازد و مرور این غزل مشهور بر تامل در زیبایی های مفهومی آن می افزاید.



من به خال لبت اى دوست گرفتار شدم
چشم بیمــــار تـو را دیــدم و بیمار شدم

فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
همچـو منصــور خــــریدار سرِ دار شدم

غم دلدار فکنده است به جانم شررى
کـــه بـــجــــان آمدم و شهره بازار شدم

درِ میخانه گشایید برویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم

جــــامــه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم
خــرقه پیــــر خـــراباتى و هشیار شدم

واعـــظ شهــر کــه از پند خود آزارم داد
از دم رنــــد مــــى‏آلــــوده مــــَددکار شدم

بگذارید که از بتکــــــده یـــــادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم



حضرت امام در غزل « روز وصل » فضایی دلنشین در راه پیوستن به موعود ترسم می کند و می سراید:



غم مخور ایام هجران رو به‏ پایان مى‏رود
این خمـــارى از سر ما مــــیگساران مى رود

پــــرده را از روى ماه خویش بالا مى‏زند
غمزه را سر مى‏دهد غم از دل و جان مى‏رود

بلبل انـــدر شاخسار گل هویدا مى‏شود
زاغ بـــا صـــد شرمســـارى از گلستان مى‏رود

محفل از نــــور رخ او نورافشان مى‏شود
هر چـــه غیـــر از ذکــر یار از یاد رندان مى‏رود

ابرها از نـور خـورشید رخش پنهان شوند
پــــرده از رخســــار آن سرو خـــرامان مى‏رود

وعده دیــدار نزدیک است یاران مژده باد
روز وصلش مـــــى رسد ایّام هجران مى‏رود



در حقیقت تصویری که در هنگام ظهــــور حجت بن الحسن العسگری(عج) و در حکومت عدالت گسترانه وی در دنیا شاهد خواهیم بود همین مولفه های زیبایی را خواهد داشت که حضرت امام بدان ها اشاره کرده اند و حکومت امام عصر(عج) در نهایت زیبایی و اعتدال به وقوع خواهد پیوست که هر منتظری آرزوی دیدن و نفس کشیدن در این حکومت بی همتا را دارد.

[ نقل از جهان نیوز ]


[ چهارشنبه 93/3/14 ] [ 8:30 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 332768
*