سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

ادامه خطبه غدیریه ( قسمت ششم )

 این امامت به وراثت پایدار است


معرفی اصحاب صحیفه :

در حجة الـوداع

دو نفــــر ( ابـــوبکــــر و عمــــر )

در کنار کعبه هم قسم شدند

که بعد از وفات پیامبر(ص) نگذارند خلافت به اهل بیتش برسد.

بعداً معاذ ابن جبل به آنها پیوست،

او سران قبایل اوس و خزرج

 یعنی بشیرابن سعید و اسید ابن حضیر را

به این گروه افزود. 

این پنج نفر پیمان نامه ای در این خصوص نوشتند

و در خانه خدا زیر خاک دفن کردند

که به صحیفه ملعونه اول موسوم شد.

 در ادامه این توطئه

 14 نفر ( ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه، عمروعاص، طلحه، سعد ابن ابی وقاص، عبدالرحمن ابن عوف، ابوعبیده جراح، ابوموسی اشعری، ابوهریره، مغیره ابن شعبه ، معاذ ابن جبل، سالم مولی ابی حذیفه)

توطئه قتل پیامبر(ص) در راه باگشت از مکه به مدینه را طرح نمودند

 تا در کوه هرشی شتر پیامبر(ص) را برمانند

و در تاریکی شب پیامبر (ص) را بکشند

 ولی خداوند توطئه آنها خنثی کرد.

بعد از ورود به مدینه

تعداد این سرکرده منافقین با پیوستن افرادی چون

 ابوسفیان، عکرمه ابن ابی جهل، سعید ابن عاص، خالد ابن ولید، بشیر ابن سعید، سهیل ابن عمرو، ابوالاعور اسلمی، صهیب ابن سنان، حکیم ابن حزام

به 34 نفر رسید

که در این رابطه صحیفه ملعونه دوم را

در خانه ابوبکر نوشتند

و امضاء نموده

یکی از آنها آن را به مکه برد

 و در خانه خدا کنار صحیفه اول دفن کرد.

( لعنت ابدی خداوند بر همه آنها باد

که آنها نیز بنیانگذاران ظلم علیه خاندان پیامبر (ص) بودند.)

ادامه خطبه غدیریه (قسمت ششم)

 هــان ای مـــردم !

اینک جانشینی خود را

بعنوان امامت و وراثت به امانت به جای میگذارم،

در نسل خود تا برپائی رستاخیز،

و حال مأموریت تبلیغی خود را انجام میدهم

تا برهان بر هر شاهد و غایب

و بر آنان که زاده شده یا نشده اند

و بر تمامی مردم باشد،

پس بایسته است این سخن را

حاضران به غایبان

و پدران به فرزندان

تا برپائی رستاخیز برسانند.

آگاه باشیـــد !

به زودی پس از من

امامت را با پادشاهی جا به جا نموده،

آن را غصب کرده و به تصرف خویش درآورند !

نفرین و خشم خدا بر غاصبان و چپاولگران !

هــان ای مـــردم !

صراط مستقیم خداوند منم،

که شما را به پیروی آن امر فرموده،

و پس از من علی است

و آن گاه فرزندانم از نسل علی ،

پیشوایان راه راستند

که به درستی و راستی راهنمایند.

سپس پیامبر(ص) سوره مبارکه حمـد را

قرائت فرموده و بیان داشتند:

هان بخدا سوگند این سوره در باره من نازل شده

و شامل امامان میباشد

و به آنان اختصاص دارد،

آنان اولیای خدایند که ترس و اندوهی بر آنان نیست.

آگاه باشیــــد !

ستیزندگان با امامان،

گمراه و همکاران شیاطینند......

هــان ای مـــردم ! 

دوستداران امامان مؤمنانی هستند

که قرآن در وصف آنان فرموده :

« آنان که ایمان آورده......در امان و راه راست هستند.»

هشــــدار !

دوستداران امامان آنانند که

 با آرامش و سلام به بهشت خواهند رفت

و فرشتگان با سلام آنان را پذیرفته و خواهند گفت:

« درود بر شما که پاک شده اید،

اینک داخل بهشت شوید

که در بهشت جاودانه خواهید بود.»

و بدینگوه پیامبر (ص) اوصاف دوستداران امامان را

بطور مفصّــل بیان نموده و در پایان افـزودنـد :

هــان ای مـــردم !

بدانید که همانا من انذارگرم و علی بشارت دهنده،

هــان ای مـــردم !

من بیم دهنده ام و علی راهنما،

 هــان ای مـــردم !

 من پیامبرم و علی وصیّ من است.

 هــان ای مـــردم !

 من فرستاده ام

و علی امام و وصیّ پس از من است

و امامان پس از او فرزندان اویند. 

هــان ای مـــردم !

من والــد آنانم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود.

سپس به توصیف آخرین امام و دوازدهمین جانشین خود پرداخته فرمودند:

آگاه باشید !

همانا آخــرین امـــام، قــائـــم مهــدی از ماست

هــــــان ! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

هشـــدار !  که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران.

هشـــدار !  که اوست فاتح دژ هـــا و منهدم کننده آنها،

 هشـــدار !  که اوست چیره شونده بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمای آنان،

هشـــدار !  که اوست خــون خــــواه تمام اولیای خدا.

هشـــدار ! که اوست یاور دین خدا.

هشـــدار ! که او از دریایی ژرف پیمانه های افزون گیرد.

هشـــدار !  که او به هر ارزشمندی به اندازه ارزش او،

و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه ظرفیت و ارزش او نیکی کند.

هشـــدار ! که او نیکو و برگزیده خداوند است.

هشـــدار ! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.

هــــان ! بدانیدکه او از سوی پروردگارش سخن میگوید

و آیات و نشانه های او را بر پا میکند،

هـــــان ! بدانید اوست بالیده و استوار.

بیدار باشید ! هموست که اختیار امور جهانیان و آئین آنها به او وا گذار شده است.

آگاه باشید ! که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگوئی کرده اند.

آگاه باشید ! که اوست حجت پایدار و پس از او حجتی نخواهد بود.                                          

آگاه باشید ! درستی و راستی و نـــور و روشنائی تنها نــزد اوست.

هــان ! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده او یاری نخواهد گشت.

آگاه باشید ! که او ولیّ خدا در زمین،

داور او در میان مردم، و امانتدار امور آشکار و نهان است.

هـان ای مــردم !

هیچ سرزمینی نیست مگر اینکه

خداوند به خاطر تکذیب اهل آن (حق را)

آنان را پیش از روز رستاخیز نابود خواهد کرد

و به امــام مهــدی خواهد سپرد.....

هـان ای مــردم !

همانا سخن من فرمان خدا و من است،

و هیچ امر به معروف و نهی از منکری

جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی یابد.

هـان ای مــردم !  

قرآن بر شما روشن میکند که

امامان پس از علی فرزندان اویند،

و من به شما شناساندم که آنان از او و از من اند،

چرا که خداوند در کتاب خود فرموده است:

« امامت را فرمانی پایدار در نسل او قرار داد...»

و من نیز گفته ام :

مادام که به قرآن و امامان تمسک کنید گمراه نخواهید شد.

هـان ای مــردم ! 

هر آینه برتری های علی ابن ابیطالب

نزد خداوند عزوجل

که در قرآن نازل فرموده

بیش از آن است که من یکباره برشمارم،

پس هرکس از مقامات او خبر داد

و آنها را شناخت او را تصدیق و تأیید کنید.

هـان ای مــردم !

حلال و حرام بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم،

و .... از این روی مأمورم از شما بیعت بگیرم

که دست در دست من نهید

در مورد پذیرش آنچه از سوی خداوند آورده ام

در باره علی امیرالمؤمنین و اوصیای پس از او

که آنان از من و اویند،

و این امامت به وراثت پایدار است،

و فرجام امامان، مهــدی است

و استواری امامت تا روزی است که

او با خداوند قــدر و قضــا دیدار کند.

ادامه خطبـــه در پست بعدی

بیعت با علی (ع) بیعت با خـــداست

قسمت های اول تا پنجم این موضوع را

در پست های قبلی (کلیک) ملاحظه فرمائید


[ چهارشنبه 91/8/10 ] [ 6:55 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 105
کل بازدیدها: 712574
*