سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

بسم الله الرّحمن الرّحیم


از ازل  تا ابــد 

مناظــره اعــــداد

 

 

 

همه اعداد در یک جلسه غیر رسمی با هم به بحث و مجادله نشسته بودند !

هر عددی برای خودش افتخاراتی نقل و مزیت خود را بر دیگراعداد بیان می کرد!

عدد 2 می گفت : من بیانگر شب و روز ، خوب و بد ، روشنائی و ظلمت ، خیر و شر ، ظالم ومظلوم ، عدل و ظلم ، ...... و تمام متضادها .... هستم ! هیچ کدامتان این امتیاز را ندارید!

عدد 3 می گفت : اولین شکل هندسی در جهان مثلث است و من بیانگر اضلاع مثلث هستم ! بیشتر روشها و منشها و ترکیبها مثلثی هستند .....

عدد 4 می گفت : زیبا ترین شکل هندسی چهار ضلعی است ! حتی خانه خدا نیز چهار ضلعی است و چهار رکن دارد و ....

عدد 5 می گفت : من به شکل قلب هستم ، و تمام موجودات با قلب زنده هستند ، پس من قلب عالم هستی هستم ! ....

عدد 6 می گفت : من عدد مقدسی هستم ! خداوند فرموده زمین و آسمانها را در 6 روز آفریده و ....

عدد 7 می گفت : مقدس تر از عدد 7 وجود ندارد! عدد 7 رایج ترین عدد در بین مردم است ! روزهای هفته 7 روز است و هیچ روزی نیست که جزو هفته نباشد !

اعداد 8 و 9 نیز برای خود امتیازاتی برشمردند و هریک بر دیگری تفاخر می ورزید!

به صفر(0) گفتند تو هم یه چیزی بگو کوچولـو!!

صفر گفت من در حضور بزرگان چیزی نمی گویم !!! و اشاره به یک (1) کرد ! شما بفرمائید !

یک (1) با آرامش و طمأنینه خاصی شروع به صحبت کرد ؛

اول از 2 پرسید : ممکن است شما بگوئید کیستید و از کجا آمده اید ؟

2 گفت : این چه سئوالی است ؟ همه می دانند که من 2 هستم !

(1) گفت : خوب ، 2 یعنی چه ؟

2 گفت : خوب معلوم است 2 یعنی 2 چیز ، مثلاً شب و روز یا 2 روز یا 2 کتاب یا ...

(1) گفت : پس شب 1 است و روز هم 1 که جمع آنها میشود 2 ، یا 2 کتاب یعنی 1 کتاب + یک کتاب دیگر ! درست است ؟

2 گفت : همینطور است که می فرمائید !

(1) گفت : بحث اصلی و حرف آخر من هم این است که میخواهم در اول بگویم :

عددی غیر 1 وجـود ندارد و همه اعداد مجموعه ای از 1 ها هستند ،

مثلاً همین 2 خودش هم اعتراف کرد که تشکیل شده از مجموع 1 و 1 که ایشان به شب و روز مثل زدند!

سایر اعداد هم چنین هستند ، مثلا جناب 9 که با غرور در صدر مجلس نشسته اند مجموعه ای از 1 ها هستند و اگر یک نباشد عددی وجود نخواهد داشت ! نه کوچک و نه بزرگ !

 شما اگرعددهای میلیاردی را هم در نظر بگیرید همه شان قابل تقسیم و بخش کردن هستند و در نهایت به 1 خواهند رسید! ولی 1 همیشه 1 است و قابل تقسیم نیست ، 1 به زمان و مکان نیازی ندارد .

بعد (1) اشاره ای به (0) کرد و گفت :

خوب حالا تو چیزی بگو عزیـزم !

(0) وقتی کلمه [ عزیزم ] را از (1) شنید خیلی خیلی خوشحال شد بقدری که نمی فهمید خواب است یا بیـدار ! با دستپاچگی و لکنت زبان گفت :

با توضیحاتی که شما فرمودید ، وقتی که بزرگان نزد شما هیچنــد از من ناقابل دیگر چه انتظاری هست ! من هیچم صفر یعنی (هیـچ) ... هرکس را بخواهند تحقیر کنند میگویند فلانی صفر است !

(1) گفت : تو هم اشتباه میکنی عزیزم ! من هرگز نگفتم اعداد دیگر هیچنــد! بلکه گفتم همه اعداد مجموعه ای از (1) ها هستند ! و به خودی خود وجود ندارند نه اینکه هیچ باشند ! ولی تـو علیرغم تصور همه ، اگر همه اعداد به خودی خود وجود ندارند ، تو وجـــود داری ! من خودم تو را ساخته ام ! و برای خودم هم ساخته ام ! هم اینک بیا کنار من بنشین تا همه بفهمند تو چیستی و کیستی !!

(0) آمد و در جلو (1) نشست ،

 (1) گفت : این طرف نه ! آن طرف بنشین !

(0) آمد و بعد از (1) نشست !  

(1) خطاب به حاضران گفت : حالا چه عددی را می ببینید؟

همه یک صـدا گفتند (10)

بلافاصله (0) دیگری پیدا شد !

(1) گفت تو هم بیا کنار دوستت بنشین !

وقتی که نشست ، (1) گفت حالا چه عددی را می بینید ؟

همــه گفتنـــد (100)

(1) گفت : درست است که (0) به خودی خود ارزشی ندارد ، ولی وجود دارد و هرگاه کنار من ( البته بعد از من نه قبل از من ) بنشیند (10) میشود و هر صفر دیگری که کنارش بنشیند ارزش آن ( ده ) برابر افزوده خواهد شد .

سپس اضافه کرد : شما همه مجموعه ای از من (1) هستید ولی (0) از شما متمایز است و من او را برای خودم ساخته ام ! و او در کنار هرکدام از شماها بنشیند ارزشتان را (10) برابر میکند! ( البته اگر تواضعش را از دست ندهد و بعد از شما بنشیند! ولی اگر قدری غرور ورزد و قبل از شما بنشیند تغییری نخواهد کرد! مثلاً اگر قبل از عدد 5 نشیند 5 را تغییری نمی دهد ولی اگر بعد از 5 نشیند عدد 50 را تشکیل خواهد داد که 10 برابر 5 است )

یکی از اعداد به اعتراض گفت : جناب آقای یک (1) ؛ این امتیاز که برای صفر بیان کردید همه ما ها هم داریم و هرکداممان بعد از عدد دیگری بنشینیم آن عدد را 10 برابر میکنیم ! پس امتیازی خاص برای صفر نیست و صفر همان صفر است و بس !

(1) گفت : صحیح می فرمائید فقط این را در نظر داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که شماها همانگونه که قبلاً گفتم همه تان مجموعه هایی از من هستید و خودتان به خودی خود وجود ندارید ، اما صفر موجودی است که من آن را بوجود آورده ام و در هرحال وجود دارد ! و ارزشش هم همانگونه که بیان شد مشروط است به بودن در کنار من یا مجموعه هایی از من که شماها هستید !

دیگری گفت : جناب آقای یک (1) ؛ جسارت نشود ! برای اطلاع خودم سئوال میکنم ؛ مگر شما چند تا هستید که همه اعداد مجموعه ای از شما هستند؟

ناگهان ندایی در فضا طنین انداز شد

و خطاب به حاضران چنین گفت:

هـان ! بهــوش ! مواظب حرف هایتان باشید !

مبادا به ساحت قـدس یک جسارتی شود !!!

یک همان یکتـای بی همتــاست !

او در حالی که یک است  همه اعداد است ، در حالی که تنهاست همه جا هست ، با همه کس هست ، از زمان و مکان بی نیاز است و از شمارش و احصاء خارج ، کس را به توان و قدرت او راهی نه ، و کس را به شناخت ذات او توانی نیست ، از  ازل بوده و تا ابد خواهد بود ، محدودیت و نهایتی برایش نیست ، خالق همه هست و هیچکس ورا خالق نیست ، همه به او نیاز دارند و او را به هیچ کس نیازی نیست ، همه را روزی دهنده است و او را به هیچ روزی و رزقی نیاز نیست ، همه را یار و مددکار است و دستگیر، و او را به یاری و مساعدت هیچ کس نیازی نیست، انیس و مونس و غمخوار همه هست و او را به هیچ همدم و مونسی نیاز نیست ، دوستی با او موجب عزت و احترام و بزرگی است و او را به دوستی هیچ کس نیازی نیست ، .....  

****************************

از مناظره اعداد نتیجه میگیـریم که :

خـداونــد یک است و ما انسـان ها صفـــر!

خدای عزّوجلّ ما را برای خودش آفریده ، برای بندگی خودش نه بندگی دیگران ، انسان ها بدون خدا همانند صفرند و به خودی خود ارزشی ندارند!

انسان ها در کنار خــــــدا ارزشمند می شوند ،

هر انسان با خدا ، در جمع مؤمنین ارزش آنها را 10 برابر افزایش می دهد،

برای همین است که اسلام سفارش مؤکد به نماز جماعت نموده ،

در نماز جماعت که انسان های مؤمن در کنار خدا قرار میگیرند،

هر انسانی ارزش مجموعه مؤمنین را 10 برابر می کند !

و این است که اگر تعداد نماز گزاران جماعت از .... نفر تجاوز نماید ثواب آن از شمارش خارج است!

و اگر تعداد نمازگزاران جماعت خیلی زیاد باشد ارزش آن غیرقابل محاسبه است،

 

هم نمـــــــــاز و هم جهــــــــــــاد

 

پس سعی کنیم همیشه با خـــدا باشیم ،

خالص و خاصّ خاصّ برای خـــدا


[ چهارشنبه 92/2/4 ] [ 4:33 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 710235
*