سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
* لینک دوستان

خطبه غدیریه ( قسمت سوم )

اولیــن نمـــازگــزار


اینک پاره ای از فضـائـل و منـاقـب 

  امیـرالمـؤمنیــن علـی(ع)

از زبان پیامبــر اعظــم (ص)

در خطابــه غدیـریـه

********************************

بسم الله الرحمن الرحیم ،

الحمد لله الذی علا فی تَوَحُّدِهِ ...

لا اِله اِلاّ هُوَ ِلاَنَّهُ قَد اَعلَمَنِی

اَنِّی اِن لَم اُبَلِّغ ما اَنزَل اِلَیَّ

( فِی حَقِّ عَلیٍّ )

فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ،

وَ قَد ضَمِنَ لِی تبارک وتعالی

العِصمَةَ ( مِنَ النّاسِ)

وَ هُوَاللهُ الکافِی الکَرِیم،

فَاَوحی اِلَیَّ :

بسم الله الرحمن الرحیم ،

یا اَیُّهَا الـرَّسُولُ

بَـلِّـغ ما اُنـزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ...

فِی عَلیٍّ یَعنی فِی الخِلافةِ

لِعَلِیَّ ابنَ اَبیطالب...

چون قرائت متن عربی این خطبه بیش از یک ساعت زمان لازم دارد،

برای سهولت فقط به ترجمه فارسی

آن قسمت که در باره امـــام علی (ع) است

اکتفا نموده و طالبین خطبه کامل را به کتب مرجع ،

و یا کتاب ارزشمند الغـدیر تألیف علامه امینی ارجاع میدهیم:

##########################

پس از حمد و ثنای پروردگار یکتا

به بهترین کلام و شایسته ترین بیان بطور مفصل،

در مورد امــر خداونــد تبارک و تعـالی

درباره ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علی (ع)

چنین فرمودند:

..... معبودی جز او نیست ،

چرا که اعلام فرموده که

اگر آنچه در باره علی نازل کرده

به مردم نرسانم،

وظیفه رسالتش را انجام نداده ام،

و خداوند تبارک و تعالی

 امنیت از آزار مردم را برایم تضمین کرده

و البته که او بسنده و بخشنده است.

 ...پس آنگاه خداوند چنین وحی بمن فرستاد :

« بنام خداوند همه مهر مهرورز،

ای فرستاده ما !

 آنچه از سوی پروردگارت درباره علی و خلافت او

 بر تو فرود آمده بر مردم ابلاغ کن ،

 وگرنه رسالت خداوندی را به انجام نرسانده ای

و او تو را از آسیب مردم نگاه میدارد.»

هــان ای مــردم !

آنچه بر من فرود آمده

در تبلیغ آن کوتاهی نکرده ام

و حال برایتان سبب نزول آیه را بیان میکنم :

همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد

 از سوی سلام ( پروردگارم) ( که تنها او سلام است)

فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم

و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم

که علی ابن ابیطالب ،

برادر ،

وصیّ ،

و جانشین من در میان امت

و امام پس از من بوده ،

جایگاه او نسبت بمن 

بسان جایگاه هارون نسبت به موسی است،

لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود ! 

او ( علی ) صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است،

و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده که :

« همانا ولی، صاحب اختیار و سرپرست شما ،

خدا و پیامبر او

و مؤمنانی هستند که نماز بپا میدارند

و درحال رکوع زکات می پردازند.»

و هر آینه (تنها) عــلــــی ابن ابیطـــالب

نماز بپا داشته و در رکوع زکات پرداخته

و پیوسته خدا خواه است. 

و من از جبرئیل خواستم که از خداوند سلام اجازه کند

و مرا از این مأموریت معاف فرماید.

زیرا کمیِ پرهیزکاران و فزونی منافقان

و دسیسه های ملامت گران

و مکر مسخره کنندگانِ اسلام را میدانم؛

همان ها که در کتاب خود در وصفشان فرموده :

« به زبان آن را میگویند که در دلهایشان نیست

و آن را اندک و آسان می شمارند

حال آنکه نزد خداوند بس بزرگ است.»

و نیز از آن روی که منافقان بارها مرا آزار رسانده

تا بدانجا که مرا آُذُن ( سخن شنو و زود باور [دهن بین] ) نامیده اند،

بخاطر همراهی افزون علی با من

و رویکرد من به او،

و تمایل و پذیرش او از من،

تا بدانجا که خداوند در این موضوع آیه ای فرو فرستاد :

« و از آنانند کسانیکه پیامبر خدا را می آزارند

و میگویند او سخن شنو و زود باور است.

بگو آری سخن شنو است

 بر علیه آنانکه گمان میکنند

او تنها سخن می شنود لیکن به خیر شماست،

او ( پیامبرص) به خدا ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق میکند

و راستگو می انگارد»

 و اگر میخواستم نام گویندگان چنین سخنی را بر زبان آورم

و یا به آنان اشارت کنم

و یا مردم را بسویشان هدایت کنم

( که آنان را شناسائی کنند) می توانستم،

لیکن سوگند بخدا ,

درکارشان کرامت نموده لب فرو بستم.

با این حال خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر اینکه

 آنچه در حق علی فرو فرستاده به گوش شما برسانم،

سپس پیامبر(ص) چنین خواند :

« ای پیامبر ما !

 آنچه از سوی پروردگارت برتو نازل شده در حق علی ابلاغ کن،

 وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای

و البته خداوند تو را از آسیب مردم نگاه میدارد.»

هــان ای مــردم ! 

بدانید این آیه در باره اوست،

ژرفای آن را فهم کنید

و بدانید که خداوند او را

برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده،

پیروی او را بر مهاجران و انصار

و آنان که به نیکی از آنان پیروی میکنند

و بر صحرا نشینان

و شهروندان

و بر عجم و عرب

و آزاده و برده

و برکوچک و بزرگ

و سیاه و سفید

و بر هر یکتا پرست لازم شمرده است.

هشــــدار !

که اجرای فرمان و گفتار او لازم

و امرش نافذ است.

ناسازگارش رانده،

پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است.

هرآینه خداوند او را

و شنوایان سخن او را

و پیروان راهش را آمرزیده است.

هــان ای مـــردم !

آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام،

پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید،

چرا که خداوند عزّ و جلّ

صاحب اختیار و ولی و معبود شماست

و پس از خداوند،

ولیّ شما فرستاده و پیامبر اوست

که اکنون در برابر شماست و با شما سخن میگوید،

و پس از من به فرمان پروردگار،

علی صاحب اختیار و ولیّ و امام شماست،

آنگاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود،

این قانون تا برپائی رستاخیز

که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.

حلال نیست مگر آنچه خدا و رسول او و امامان روا دارند،

و حرام نیست مگر آنچه آنان نا روا دانند،

خداوند عزّ و جلّ هم حلال و هم حرام را

برای من بیان فرموده

و آنچه پروردگارم از کتاب خویش

و حلال و حرامش بمن آموخته

در اختیار علی نهاده ام.

هــان ای مـــردم !

او را برتر دانید،

چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آنرا 

در جان من نوشته

و من نیز آنرا در جان علی پیشوای پرهیزکاران ضبط کرده ام.

او (علی) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوره یاسین یاد کرده : 

« و دانش هرچیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...»

 

ادامه خطبـــه در پست بعدی همسایه خداوند

قسمت اول و دوم این موضوع را

در پست های قبلی (کلیک) ملاحظه فرمائید


[ سه شنبه 91/8/9 ] [ 9:57 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]

خطبه غدیریه ( قسمت دوم )

اکمـــال دیـن


آیات قـرآن مجیــد

در مورد امامت حضــرت علی (ع) :

1 - اِنَّما وَلِّیُکُمُ الله وَ رَسُولُهُ

وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلوة

وَ یُؤتُونَ الزَّکوة وَ هُم راکِعُونَ

(55 مائده)

سرپرست و رهبر شما خدا و رسولش

و آنان که ایمان آورده ، نماز بپا میدارند

و درحال رکوع زکات می پردازند.

تمام تفاسیر شیعه و اکثر تفاسیر اهل سنت

اتفاق نظر دارند که این آیه شریفه

درباره حضرت علی (ع) نازل شده

که در حال نماز و رکوع انگشتری خود را به سائل دادند.

2 اَطیعُوا اللهَ وَ اَطیعُوا الرّسُول

وَ اُولِی الاَمرِمِنکُم

(59 نساء)

ای کسانی که ایمان آورده اید

خدا را اطاعت کنید و فرمان رسـول

و صاحبان امر را گردن نهید.

طبق نظر مفسران بزرگ قرآن،

اولی الامر امامان معصوم شیعه میباشند

3 -  ...اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دِینَکُم

 وَ اَتمَمتُ عَـلَیکُـم نِعمَتی

وَ رَضِیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دِیناً...

 امروز دین شما را کامل

و نعمت را بر شما تمام کردم

 خشنودم که اسلام دین شما باشد.

مشاهده میشود که این آیات

و ده ها آیه دیگر

با ملاحظه شأن نزول آنها

درباره امامت و ولایت

و جانشینی امیرالمؤمنین علی (ع) است.

##########################

طبق نظر اکثر مفسرین

در هر کجـــــــــــــای قــــرآن

و در هر آیه ای از آیات شریفه قرآن

که از مؤمن و مؤمنین و اهل ایمان یاد شده

مصداق واقعی آن شخص امیرالمؤمنین علی (ع) است.

################################

همچنین پس از نزول آیه شریفه:

« وَ اَنذِر عَشِیرَتِکَ الاَقرَبِینَ»

پیامبر(ص) سه مرتبه اعلام نمودند :

شما عشیره و خویشان من هستید ...

کدامتان با من بیعت می کنید

که بعداً برادر و وارث و وصیّ من باشد؟

و نسبت به من مانند نسبت هارون به موسی گردد

جز اینکه پیامبری پس از من نخواهد بود»

پس خویشان همه سکوت کردند

الاّ علی (ع) که بپا خاست...

و نکته آخر اینکه

یکی از مشهورترین و متقن ترین براهین حقانیت

و امامت حضرت علی (ع)

واقعه غدیر است

که پیامبر گرامی (ص)

پس از ادای حجّ

در بازگشت از سفر تاریخی

حجـــــة الــــــــوداع

بنا به امر

خداوند تبارک و تعالی

و پس از چندین مرتبه

هبوط و صعود جبرئیل امین

و تأکید بر ابلاغ امر خداوند

مبنی بر معرفی علی (ع)

بعنوان جانشین و وصی و امیرالمؤمنین،

ایشان را روی دست مبارک قرار داده

و به این مضمون معرفی فرمودند :

... مَن کُنتُ مَـولاهُ فَهـذا علیٌّ مَـولاه...

###########################################

ای نــام دلگشـــای تـــو عنـــــوان کارها

خـــاک درِ تــــــو  آب رخ اعتبـــــــــار هــا

خورشید و مه دو قطره ز باران فیض تو

مدّی ز جنبش قلمــــــت روزگـــــــار هـا

###########################################

نکات ذیل بیانگر اهمیت فوق العاده

واقعه غدیر و اصالت اعتقادی آن میباشد:

1 اعلام حجة الوداع

و آخرین سال عمر پیامبر(ص)

2 دعوت از مسلمانان در مدینه

 و تمام مناطق مسلمان نشین برای انجام حج

3 حرکت جمعیت 120000 نفری از مدینه

و اطراف بسوی مکه برای انجام مناسک حج

4 احضار حضرت علی (ع) و همراهان از یمن

برای پیوستن به جمعیت شرکت کننده در حج

5 ایراد خطبه در منا و مسجد خیف

و آماده سازی مردم برای پذیرفتن

واقعه ای که در غدیر رخ خواهد داد.

6 اقامت در کنار جاده

و بازگرداندن پیش روندگان و توقف پس آمدگان

بمنظور حضور همه حجاج در مراسم غدیر.

7 توقف سه روزه در محل غدیــر خـم

از دوشنبه تا چهارشنبه هیجدهم تا بیستم ذی الحجه

8 سخنرانی یک ساعته

و بیان فضایل و مناقب حضرت علی (ع)

و تأکید مکرر بر اجرای وصایای خود

درخصوص امامت و ولایت حضرت علی (ع)

9 تبریک خواستن از مردم

و بیعت گرفتن از همه حضار با دست و زبان

10 بیعت گرفتن حتی از زنها

از طریق زدن دست در طشت آبی

 که دست حضرت علی (ع) در آن بود.

از زمان حادثه غدیر تا کنون

مسلمانان واقعه غدیر و مسئله امامت و ولایت

امیر المؤمنین علی (ع) را

به یک دید اعتقادی نگریسته و در کتب

عقاید

تفسیر

تاریخ

حدیث

و لغت

به نقل آن پرداخته اند

از جملــه مورخــان:

بلاذری (م279) در انساب الاشراف

ابن قتیبه (م276) در المعارف والامامه والسیاده

طبری (م 310) درکتابی مستقل

خطیب بغدادی ( م 463) در تاریخ خود

و از جمله محدثــان :

محمد ابن ادریس شافعی ( م204)

احمد حنبل (م241) در مسند و مناقب

ابن ماجه (م 273) در سنن

ترمذی (م 276) در صحیح

و از جمله مفسران:

طبری ( م 310 ) در تفسیر طبری

ثعلبی ( م 437) در تفسیرش

واحدی ( م 468 ) در اسباب النزول

 و فخر رازی ( م 606 ) در تفسیرش

و از متکلمـــــــان :

قاضی ابوبکر باقلانی بصری ( م 403 ) در التمهید

قاضی عبد الرحمن ایجی شافعی ( م 756 ) در المواقف

شریف جرجانی ( م 816 ) در شرح المواقف

قوشچی ( م 879 ) در شرح تجرید

و از لغت شناسان

و صاحبان معاجم :

ابن درید  ( م 321 ) در جمهره جلد 1/71

ابن اثیـــر در نهــایـــه

این نقل قول ها بیانگر این است که

مسأله امامت و ولایت

در نظر علماء شیعه و سنی

مسئله ای اعتقادی است

و صرفاً یک مسأله تاریخی نبوده و نیست

و هیچ یک از مورخین و مفسرین

و علماء فرقه های مختلف

نتوانسته اند آنرا انکار کنند،

لکن برخی درصدد تحریف آن برآمده اند

قسمت اول این موضوع را در پست قبلی ملاحظه فرمائید

 

ادامه خطبـــه در پست بعد : اولین نمـــازگـــزار


[ دوشنبه 91/8/8 ] [ 9:25 صبح ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]

خطبه غدیریه ( قسمت اول )

بَلِّـــغ ما اُنـزِلَ اِلَیــکَ


آیه 67 سـوره مـائـده : 

یا اَیُّهَـا الرَّسُولُ بَلِّغ ما اُنـزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّـکَ..

این آیت در حالی بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد 

که ازحجة الوداع بازمیگشتند،

سواره بود و در فکـر امت، بعـد از وفات خود،

در آن موقع جبـرئیلبا چهره روحانی فـرود آمدی نه به صورت بشــر،

و این آیه را به وی ابـلاغ کرد:

ای فـرستاده خـــدا ؛

آنچه ازسوی خـداونــدبه تو نازل شد

(انتصاب حضرت عـلـی (ع) به مقام ولایت و جانشینی خود)

به مردم ابلاغ کن،

که اگر چنین نکـنـی،

همچنان است که هیچ از پیامهای وی نرسانده باشی،

(این پیام اهمیت ولایت امیرالمؤمنین (ع) را بیان میدارد)

و خداوند تو را از (بدی و آزار) مردم نگاه میدارد

و خــداونــد کافـــران را هــدایت نمی کند.

این نـدای خـداونـــد که بنام رسالــت است

شــریفتـــر از دیگـــر نـدا هاست،

زیرا درجه رسالت بالاتر از درجه نبـوّتاست،

زیرا هـر رسـولی نبی هـم هـسـت،

لکن هـر نبی ای رســول نباشد!

این نـدا میگوید:

                     ای محمّــد ؛

آنچه را بتو ابلاغ کردیم

به خلق برسان و هیچ وا مگـیـــر،

لیکن حقیقت رسالت و اسرار محبت

نه بر اندازه طاقت ایشان است

که آن مشرب خاص تو است،

ما آنچه باید به دل تو رسانیم خود رسانیم،

این بود که در آن موقع جبرئیل

با چهره روحانی فـرود آمدی نه به صورت بشر،

که همی به دل پیوستی و راز و ناز با دل او بگفتی!

(اَلّلهُـــم َصَــلّ ِعَلی مُحَمَّـدٍ وَآلِ مُحَمَّـدٍ وَعَجِّـل فَرَجَهُــم)

************************************

با دل همه شب حدیث تو میگویم                  

بـــوی تو ز هـر باد سحـر میجویم

آنـرا که وصـــال یـــار دلبــر باید                  

 از خویشـتنش فـراق یکـســـر باید

**********************************

و اما کلامی چند پیرامــون ولایت و امامت:

امروزه برخی از مدعیان روشنفکریِ دینی

موضوع مهم ولایت و امامت

امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب صلوات الله وسلامه علیه را

در حدّ مسأله ای تاریخی میدانند،

و بحث و گفتگو در باره آن را

سبب اختلاف بین مسلمانان قلمداد میکنند!

و همواره روی سخن آنان با شیعه است

که از مواضع اصولی و برحق خود دست بردارند

و به جمع سایر فِرَق بپیوندند!

و صراحتاً از فرقه های دیگر جانبداری می نمایند!

اینگونه افراد معمولاً کسانی هستند

که پیامبری پیامبر(ص) را در ارتباط با جهان غیب

و عالم اعلی نمی دانند!

و تمامی مسائل مذهب را با عینک مادی دیده

و توجیه مادی و زمینی مینمایند!

و اصلاً به جنبه های غیبی

و ماوراء مادی مسئله اعتقادی ندارند!

و از این جهت است که هرگز چنین فکر نمی کنند که

اگر براستی خیرخواه اسلام و مسلمین هستند

با پذیرش حقیقت،

بر محور حــق چرخیده

وحدت را بر اساس اعتراف به حق ایجاد کنند،

زیرا توجه به معنی و جایگاه امامت،

نشانگر اعتقادی بودن این اصل است،

و در قرآن کریم آمده است :

« وَ اِذِ ابتَلی اِبراهِیمَ رَبِّهِ بِکَلِماتٍ فَاَتَمَّهُنَّ

قالَ اِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ اِماماً

قالَ وَ مِن ذُرِّیَتِی

قالَ لا یَنالُ عَهدِی الظّالِمِینَ »

آیه 124 سوره مبارکه بقره

[ هنگامیکه پروردگار ابراهیم او را به آزمایشاتی آزمود،

و او تمامی را کامل کرد،

خداوند فرمود: همانا تو را برای مردم امام قرار میدهم،

ابراهیم گفت: و از فرزندانم؟

خداوند فرمود: پیمان امامت من ستمکاران را نخواهد رسید !]

از این آیه شریفه استفاده میشود که

امامت از سوی خداوند است

و مقامی است که

لازمه آن عصمت بوده

و نصب آن فقط بوسیله خداوند تحقق می پذیرد.

و در حدیث مشهور ثقلین،

امــــام به ضمیمه قــــرآن

جانشین پیامبر(ص) معرفی شده است:

« اِنِّی مُخَلِّفٌ فِیکُمُ الثَقَلَینِ کِتابَ اللهِ وَ عِترَتی اَهلِ بَیتِی

اُنظُرُوا کَیفَ تَخلِفُونِی فِیهِما »

از این روی امام (ع)

نایب و جای نشین پیامبر(ص)

در تمامی ابعاد و شؤن میباشد

به جز یک شأن (نبوت تشریعی)

که پیامبر(ص) مکرر فرموده اند:

« یا علی اَنتَ مِنِّی بِمَنزِلَةِ هارُونَ مِن مُوسی

 اِلاّ اَنَّهُ لا نَبِیَّ بَعدِی»

و نیز در طول 23 سال پیامبری خود

بارها مقامات امام علی (ع) را به مسلمانان گوشزد فرموده

زمینه جانشینی ایشان را فراهم نموده اند،

و فضایل و مناقب و شؤن مهم امام(ع) را همچون ولایت در تکوین،

ابلاغ متن دین،

تبیین و تفسیر قرآن و احکام آن،

زمامداری و حکومت جامعه،

علم غیب،

عصمت،

شجاعت،

و....

را تذکر داده اند.»

*************************************

شاه مردان چون خلیل الله بصورت بت شکن

 شیر یــزدان از رســـول الله بمعنی یادگار

مِهــر او از آسمــــان لا فتی الاّ عـلـــی                   

 تیـغ او از گـوهـــر لا سیف الاّ ذوالفقــار

عالَم او را گر امیــرالمؤمنیـن خوانَد رواست                  

 آدم او را گر امـــام المتّقین داند سـزاست

*********************************

ادامه خطبه در یادداشت بعــد :

اکمــــال دیــن (کلیک کنید)


[ شنبه 91/8/6 ] [ 1:44 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]

حجکم مقبــول , سعیکم مشکــور

قربانی هـای مقبــول


در مناقب ابن شهـر آشوب آمده است :

اسحاق احمد از حضرت قــائــم (عج)

تأویل و معنی نهانی کهیعص را پرسید،

امـام (ع) فرمودند :

این حرف از اخبار غـیـب و نهان است

که خدا بنده خود زکـریّا را بر آن آگاه ساخت،

پس از آن محمّد( ص) را از آن خبر و آگاهی داد،

( حضرت زکریا (ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل بوده

و حضرت یحیی (ع) نیز فرزند ایشان است که خداوند

در سن پیری به ایشان عنایت فرموده است )


 (مرقد حضرت زکریا (ع) در مسجدجامع زکریا شهر رقه است)

و آن اخبــار این است :

زکـریّا از پروردگارش خواست که اسماء خمسه

و نامهای پنجگانه را به او بیامورد،

خـدا جبرئیل را بر او فرستاد

و آن نامها را به او یاد داد،

پس زکـریّا هـرگاه

محمد(ص) و علی و فاطمه و حسن (عـلیهم السلام)

را یاد می نمود

غم و اندوه از او میرفت

و هرگاه حسین عـلـیـه السّـلام را یاد می کرد

گریه راه گلویش را میگرفت

و نفس او را قطع مینمود،

روزی گفت :

خـــدای مــن ؛

چیست مرا که هـرگاه چهار تن از ایشان را یاد می کنم

به سبب نامهای آنان غم و انده هایم میرود،

و هـرگاه حسین عـلـیـه السّـلام را یاد میکنم

اشک چشمم روان میگردد

و نفسم به سختی بیرون می آید؟

پس خدای تعـالی او را از داستـان

و سرگـذشت حسین (ع) آگاه ساخته فرمود:

کهیعـص ؛

کاف نام کربلا،

هاء هلاک و تباه شـدن عـتـرت و فـرزندان رسول خــدا(ص)،

 یاء یزید علیه اللعنه ظالم و ستم کننده بر حسین(ع)،

 عین عطش و تشنگی آن حضرت

 صاد صبر و شکیبائی او بر مصیبتها و اندوه ها است.

چون زکریّــا آنرا شنید

سه روز از عبادتگاه بیرون نیامد

و مردم را از آمدن نزد خود منع نمود و بازداشت،

و به صدای بـلـنــد گریه و ناله میکرد

و در گریه و زاری خود میگفت :

خـــدای مــن ؛

آیا بهترین آفریده شدگانت ( حضرت محمد ص) را

به سبـب فـــرزنـدش حسین (ع) اندوهـنـاک می نمائی؟

آیا گـرفـتــار شدن به این مصیبت بزرگ را

به جلو خانه او فرود می آوری؟

آیا جامه غـم و انـدوه را به عـلی(ع) و فاطمه(س) می پوشانی؟

خـــدای مــن ؛  

آیا سختی این مصیبت را به میان خانه ایشان فرود می آوری؟

پس از آن میگفت :

خـــدای مــن ؛  

پسری را روزی من گردان

که هـنگام پیـری چشمم به او روشن شده و شاد گردم

و او را ارث برنده و وصی و جانشین

و بجای حسین (ع) برای من بگـردان،

و هـرگاه او را روزی من گردانیدی،

مرا به دوستی او بیازمای

و به درد آور،

چنانکه حبیب و دوست خود را

به سبب ظلم و ستم بـر فــرزنــدش حسـیــن(ع) به درد می آوری،

پس خـدا یحیی را به زکریّا روزی گردانید

و او را به سبب یحیی به درد و اندوه گرفتار ساخت.


( مرقد یحیی (ع) در مسجد جامع دمشق واقع است )

حمل یحیی [در شکم مادر بودن] شش ماه و حمل حسین(ع) هم شش ماه بود ،

سر یحیی(ع) را بریدند و در تشت طلا جلو حاکم ظالم [هیرودیس ] گذاشتند

چنانکه سرحسین (ع) را بریدند [و در تشت طلا جلو یزید ظالم گذاشتند] ،

و آسمـان و زمیـن جـز بر ایشـان گــریه نکــرد.

###########################################

و مرقد مطهر امام حسین (ع) در کربـــــلا


زیارتگاه عاشقان و شیفتگان حضرتش میباشد

***************************************

ان شاء الله خداوند توفیق خواندن

 دعای عرفه امام حسین علیه السلام را

 در روز عرفه به همه مشتاقان حضرتش عنایت فرماید

التمـــاس دعـــا


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 2:50 عصر ] [ سـرچشمــه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 60
بازدید دیروز: 105
کل بازدیدها: 712611
*