سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام | ||
|
*
لینک دوستان
بسم الله الرحمن الرحیم شیرینی ظهــور امـام عصـر(عج)
ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولیّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولیّ عصر (عج) استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد .
لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی عصر(عج) تشرّف حاصل کند؛ بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز ، سپس توسّل به ائمه (علیهم السلام) بهتر از تشرّف باشد.
دعای تعجیل فَرج ، دوای دردهای ما است در زمان غیبت هم عنایات و الطاف امام زمان (عج) نسبت به محبّان و شیعیانش زیاد دیده شده ؛ باب لقا و حضور بالکلیّه مسدود نیست ؛ بلکه اصل رؤیت جسمانی را هم نمیشود انکار کرد! با وجود اعتقاد داشتن به رئیسی که عینُ الله الناظره است، آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم ؟ و یا خود را پنهان کنیم ؛ و هر کاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد ؟! هر چند حضرت حجت (عج) از ما غایب ، و ما از فیض حضور آن حضرت محرومیم ؛ ولی اعمال مطابق یا مخالف راه و رسم آن حضرت را میدانیم ؛ و این که آیا آن بزرگوار با اعمال و رفتار خود خشنود ، و سلامی (هر چند ضعیف) خدمتش میفرستیم ؛ و یا آن حضرت را با اعمال ناپسند، ناراضی و ناراحت می کنیم!
علایمی حتمیّه و غیر حتمیّه ، برای ظهور آن حضرت ذکر کرده اند. ولی اگر خبردهند فردا ظهور می کند، هیچ استبعــــــاد ندارد ! لازمه این مطلب آن است که در بعضی علایم، بَــــداء صورت می گیرد و بعضی دیگر از علایم حتمی هم، مقارن باظهور آن حضرت اتفاق می افتد.
انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج) ، با اذیّت دوستان آن حضرت ، سازگار نیست!
چه قدر حضرت [امام زمان (علیه السلام)] مهربان است به کسانی که اسمش را می برند و صدایش می زنند و از او استغاثه می کنند ؛ از پدر و مادر هم به آنها مهربان تر است! خداوند کام همه شیعیان را با فَرج حضرت غائب (عج) شیرین کند ، شیرینی ها ، تفکّهاتِ زائــــــد بر ضرورت است؛ ولی شیرینی ظهور آن حضرت، از اَشدّ ضرورات است.
مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج) دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور او می باشد.
افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجــــــــد جمکــــــران می روند ، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیــــــل فَـــــرَج او دعا کنند! [ یکشنبه 94/4/28 ] [ 8:31 صبح ] [ سـرچشمــه ]
[ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم سرانجـام سفیــانی نقش سوریه در آخرالزمان
هدف سفیانى از شورش و درگیــــری : هدف سفیانى، مقابله با امام مهـــدی(ع) و شیعیان اوست. آیا نمیتوان گفت هدف او صرفاً کشورگشایی و قدرتطلبی است؟ خیـــر ،سفیانی با روم (غربیان) ، و یهـــود (اسرائیــــل) همپیمان است. او نقشهای دارد و هدف اصلیاش تسلط بر عراق است ، که لازم است ابتدا بر شام (سوریه و اردن) سلطه پیدا کند. و ناآرامیهای عربستان باعث میشود که هم فکرانش از او برای عربستان درخواست نیــــــــرو کنند. و او لشکری را به « مدینـــــه » میفرستد. بنابراین او یکی از فرمانروایان عرب است ، که با اسرائیل و غرب متحد است. سفیانی فقط دو لشکر اعزام میکند، یکی به عراق و دیگری به مدینه. همچنین او حملهای بزرگ به مرز مشترک عراق ، سوریه و ترکیه (منطقة قرقیسیا) میکند . که دلیل آن دستیابی به منابع طبیعی (معدن ، نفت ، طلا یا ...) با انگیزة اقتصادی است.
نسبت اهل شام ، بعد از ظهور ، با امام عصــر(ع) : فردی از امام صادق(ع) میپرسد : وقتی سفیانی آشکار شد، چه کنیم؟ امام(ع) فرمودند: « هنگامی که این فاسق آشکار شود ، دو ماه به کشتار شیعیان میپردازد ، پس اگر آن زمان را درک کردید ، باید که مردانتان چهره هایشان را بپوشانند ،... ». در روایات اسلامی آمده است که خداوند ، طایفههایی از اهل شـــام را از پیروی سفیانی مصون داشته است ، که آن طوایف به شیعیان لبنـــان ، سوریــــــــه وشاید غــزّه [ اگر به امامت و ولایت اهل بیت(ع) بپیوندند ] ، تعبیر می شود.
سرانجـــام سفیانی : سفیانی فقط بر سوریه و اردن حکمرانی خواهد کرد ، و تنها دو لشکر برای حفظ امنیت بهعراق و مدینه گسیل میدارد. (مانند اینکه اتحادیه عرب نیروهایی را برای برقراری امنیت به کشوری بفرستد) امّا سپاهی را که به جنگ با امام مهدی(ع) به مدینه میفرستد ، در سرزمین بیـــداء به واسطه خسف الهــــى ، در زمین فرومیرود. پس از آن خود سفیانی در جنگ با امام مهدی(ع)به درک واصل میشود. [ علاقمندان به اطلاعات بیشتر می توانند به کتاب ارزشمند عصر ظهور نوشته محقق بزرگوار علی کورانی مراجعه نمایند. ]
شورش داعش و روایات عصر ظهور
حدیــث :
إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ، زمانی که پرچم های سیاه را دیدید به زمین بچسبید ، فلا تحرکوا أیدیکم و لا أرجلکم ، حرکت و اقدامی نکنید ، ثم یظهر قوم ضعفاء لا یؤبه لهم ، قومی ضعیف ظاهر می شوند که مورد اعتنا نیستند ! قلوبهم کزبر الحدید ، دل هاشان مانند آهن سخت است (سنگ دل) هم أصحاب الدولة ، آنها اصحاب دولت هستند (دولت اسلامی عراق و شام = داعش) لایفون بعهد و لا میثاق ، به عهد و میثـــــــاق پای بند نیستند ! یدعون إلى الحق، و لیسوا من أهله ، به حق دعوت می کنند ولی اهلش نیستند ! أسماؤهم الکنى، ونسبتهم القرى، اسامی آنها ، کنیه است و نسبت آنها شهر ها است ! [ ابوبکر البغدادی، ابومسلم الترکمانی، ابوبکر شیشانی، ابومحمد عدنانی ...] و شعورهم مرخاة کشعور النساء ، موهایشان مانند زنان است ! حتى یختلفوا فیما بینهم، ثمیؤتی اللّه الحق من یشاء (احقاق الحق ج 29 ص 410 تالیف چهارصد سال قبل ) [ چهارشنبه 94/4/10 ] [ 8:34 صبح ] [ سـرچشمــه ]
[ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم شـورش سفیـانی
در این مبحث می خوانیــد : *اتحاد اعراب و اسرائیـل دو بازوی دشمنی های آخـرالزمان! * آیا بشّـار اســد همان اســد نام برده شده در تاریخ است؟ وضعیت کنونی دیگر نقاط شام غیر از سوریه مانند : اردن و فلسطین را نسبت به اهل بیت(ع) : در زمان های گذشتــه ، وضعیت این دو کشور نیز مانند سوریه بود، امّا در حال حاضر درباره فلسطین این دیدگاه تغییر کرده است و فلسطینیان اکثــراً به جهــــــاد با دولت صهیونیستی یهودی برخاستــهاند، از امام حسین(ع) بسیار یـــاد میکنند ،و تعداد قابل توجهی از آنان رسماً مذهب شیعــه را پذیرفتــهاند.
اهل اردن نیز دو دستـه هستند ؛ گروهی که نسبتاً نــــرم خــوی اند ، امّا گروه دیگر که بسیار خشک و متعصب ، و ضـــدّ اهل بیت(ع) اند ، حتی سرسختتر از وهّــابیـــــان ، (مصعب زرقاوی از رهبران فرقة ضدّ شیعی القاعده از این ها بود) و او را « کشتة امت » میخواننــد. او شیعیــان را ذبح میکرد ، و آن ها نیـــز او را بزرگ میدارند. به همین دلیل ، اردن سرانجام همراه سوریه تحت امر سفیانی درمیآید. آیا ما میتوانیم کشتارهای کنونی شیعیان را در نهایت زمینهساز شورش سفیانی بدانیم؟ طبیعتاً همینطور است . وقتی که یمــــن از دست آنها خارج شود و نظام سعودی فرو پاشد، وهابیان و ناصبیهای عربستان ،با یهـــود و غربیها متحـــد میشوند ، و نظام سوریه را تحت فشار قرار میدهنـد ، و از طریق این فشار بیرونی و وقایع داخلى، زمینه برای سلطه سفیانی فراهم میگردد. بنابر این حوادث شام متسلسل و پیدرپی خواهد بود ، ابتدا زلزله، سپس شکلگیری شورش و کودتا ، سپس حرکت و شورش سفیانی ،و مسلط شدن وی بر اوضاع . [ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همکاری با کشورهای عربی هم سو با این رژیم را خواستار شد. وبگاه خبری «العهد» لبنان گزارش داد که نتانیاهو بار دیگر مدعی شده است که ایران بزرگترین چالش پیشروی کابینه او است. وی در جریان سخنرانی به مناسبت پیروزی در برابر نازیسم در جنگ جهانی دوم مدعی شد: « از سالهای گذشته هزینه سنگینی را پرداختیم که تحمل آن بسیار دشوار بود ؛ زیرا ما در آن برهه کشور نداشتیم . اما در حال حاضر کشور و سربازانی سلاح به دستی داریم که وظیفه حمایت از ما در برابر دشمنانمان را بر عهده دارند ». نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در پایان سخنرانی خود خواست که این رژیم با کشورهای عربی در برابر ایـــــران متحد شود؛ کشورهایی که به صهیونیستها مشترک المنافع هستند. ] ( بنا بر اسنادی که جدیداً افشا شده ؛ این اتحاد بین عربستان و اسرائیل صورت گرفته است )
چه عواملی موجب میشود که سفیانی به راحتی بر شام مسلط شود ؟ روایات ما بیان میکنند که در آغاز ، زلزلهای در شام رخ میدهد ،که در آن یکصدهزار نفر از بین میروند. بعد از مدت کوتاهى، حکومت در اختیار اصهب (شخص بـور) قرار میگیرد. اصهب از نامهای شیــر (اســـد) نیز میباشد. آنگاه شخصی به نام ابقـــع بر ضدّ او شــــورش میکند. [ بنابراین به نظر نمی رسد این اسد آن اسد باشد !! ] این، زمینه انقلاب علیه اصهب را فراهم میآورد. درگیری مدتی بین آن دو به طول میانجامد. بعد از مدتی سفیانی شورش میکند و هردوی آنها را از میان برمیدارد ،و خود بر سرزمین شـــــام تسلط مییابد. [ این بحث ادامه دارد ] [ جمعه 94/4/5 ] [ 8:53 صبح ] [ سـرچشمــه ]
[ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم شـام و زمینه ظهـور
[ ادامه بحث از پست قبلی ] سئوال این است که آیا این جنگ ها در کلّ جهان رخ میدهد یا تنها مناطق مسلماننشین با آنها مواجه میشوند؟ ما روایاتی داریم که به عنوان مثال بیان میکند فلان جنگ ، جهانی است و درآن دو سوم مردم کشته میشوند و محلّ وقوع آن ، از مسلمانان به دور است [مثلاً بین هند و چین] و معصوم(ع) فرمودهاند : [ آیا دوست ندارید که جزء یک سوم باقیمانده باشید؟ ] سئوال دیگر این که ؛ بر اساس مرزبندیها و جغرافیهای سیاسی کنونی بین کشورها و به طور مشخص هر یک از شخصیتهای مطرح عصر ظهور ،قیام خود را از چه مناطقی آغاز میکنند؟ و توصیف آنها در روایات چگونه آمده است ؟ توصیف این افراد به تفصیل در روایات بیان شده است . به عنوان مثال ، در باره شخصیت یمانى ، روایات متعددی وجود دارد ، در باره خراسانى ، شعیب بن صالح (فرماندi سپاه خراسانی) و سفیانی (در شام) نیز به همین ترتیب مطالب فراوانی نقل شده است. سئوال دیگر این که ؛ اهل شام در طول تاریخ اسلام ، نسبت به اهل بیت(ع) چه موضعی داشتهاند؟ اهل شام و حکام آن ، از سابق ، در زمان معاویه دشمن اهل بیت(ع) بودند. البته این وضعیت عمومی آنهاست هرچند که در بین آنها افراد معدودی از شیعیان امیرالمؤمنین(ع) نیز از قدیم الایام وجود داشتهاند . حتی درون شهر دمشق افراد صالحی از شاگردان ابوذر و تربیتیافتگان آنان بوده اند ؛ مانند معاویه ثانی (معاویة ابن یزید) که برخلاف اجدادش فردی صالح و جزء نسل سوم شاگردان ابوذر بود ؛ استادش (عمر مخصوص) و استاد او ابراهیم نخعی و استاد او ابوذر غفاری بود . پس در شام و حتی دمشق نیز شیعیانی مخلص و ارادتمند به اهلبیت(ع) وجود داشتند ، امّا در اقلیت بودند ، و اوضاع عمومی در شام دشمنی با اهلبیت(ع) بوده است . باید توجه داشت که حاکم شام ، معاویه بوده است . مشاهده میکنیم که از قب ل؛ یهودیان بنیقینقاع ، بنی قریظه ، بنینظیر و خیبر ، پس از آنکه دست به خیانت و شکستن عهد با پیامبر(ص) زدند از سرزمنهای اسلامی رانده شده و در شام اجتماع کردند. معاویه قصد داشت که خلافت را به شام منتقل کند و آنجا را پایتخت جهان اسلام قرار دهد. از این رو ، احادیث فراوانی را در ستایش شام ومذمت عراق جعل کرد . خصوصاً پس از جنگها و درگیرهای معاویه باامیرالمؤمنین(ع) احادیث مجعوله فراوانی را با این مضمون پراکنده ساخت که شام ، زمین محشر است ، شام جزء بیتالمقدس است ، ... تا آنجا که حتی در دوران عبدالملک بن مروان ، حج را بر گرد بیتالمقدس (که جایگاه یهودیان بود) انجام دادند !! از همین رو ، بسیاری از روایات در ستایش شام و در باب مذمّت عراق ،دروغ و کذب است ؛ غیر از روایاتی که از طریق اهل بیت(ع) بیان شده است زیرا ناظر به مصلحتها و نقاط برجسته شام است. با توجه به بحث ریشه شیعه در شام ، برخی نظرشان بر این است که مهاجرت جدّی یمنیها به شام نیز در پایهگذاری شیعه در شام نقش داشته است ؛ و هجرت نخست یمنیها به شام ، در زمانهای بسیار قدیم و قبل از مسیح(ع) واقع شده و دلیل آن هم ، تخریب سدّ سبأ و پراکنده شدن سبئیها در نقاط مختلف ، از جمله بلاد شام بوده است . امّا هجرت جدید آنان در عصر فتوحات اسلامی است . یمنیها سربازان اسلامی بودند که وظایف تعیین شده مشخصی داشتند و برای آن در شام استقرار پیدا کردند امّا این دو ارتباطی با موضوع تشیع در شام پیدا نمیکند. ارتباط ساکنان و حاکمان کنونی شام را با اهلبیت(ع) : کسانی که در حال حاضر بر شام حکومت میکنند ، قوم علویها هستند، که یک استثناء در تاریخ حکومتهای شام به شمار میروند ؛ زیرا در طول تاریخ اسلامى ، همواره بنیامیه در شام ستوده میشدند . [ ... و به همین علت است که استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار به شدّت با حکومت بشار اسد مخالف و تمام تلاش خود را برای نابودی این حکومت به کار بستند !! ولی به خواست خدای بزرگ موفق به اجرای نقشه های شوم خود نشده اند ، اگرچه خسارات جانی و مالی سنگینی به مردم و دولت سوریه وارد کرده اند ! ایران اسلامی نیز همچنان حامی دولت و ملت مظلوم سوریه هست و خواهد بود ، اگرچه کارشکنی هایی هم توسط برخی ایادی داخلی و مرموزشان مشاهده می شود !!! ] در طول تاریخ ، حکّام شامی آن قدر نسبت به بنیامیه متعصّب بودند که اگر کسی از لبنان به شام میرفت و اول صبح وارد بازار حمیدیه میشد و فروشندهای میفهمید که او شیعه است ، میگفت : از من نخر ! روز مرا خراب و بدیُمن نکن ! برو و چند ساعت دیگر بیا ! آنها بغض عجیبی نسبت به اهل بیت(ع) و شیعیانشان داشتند . این مسئله بسیار شدید بود تا آنجا که اکثریت شیعیان را رافضی میدانستند. الآن وضعیت تغییر پیدا کرده زیرا حاکمیت آنها دراختیار علویها و بعضاً عِلمانیها (لائیک) قرار دارد . علویها میگویند ما شیعه هستیم و ما هم از آنها میپذیریم . امّا این علویها فقط 2 تا 3میلیون از جمعیت حدوداً 20 میلیونی سوریه را تشکیل میدهند. شیعیان سوریه جمعیتی بالغ بر 200 تا 300 هزار را به خود اختصاص میدهند . لذا بیش از نیمی از جمعیت آنجا را سنّیان متعصب ضدّ شیعه و دوستدار بنیامیه تشکیل میدهند ، امّا در حال حاضر نمیتوانند خواست خود را به انجام برسانند . لذا هنگامی که سفیانی شورش خود را آغاز کند ، زمینه حمایت از او و اقداماتش در سوریه وجود دارد . [ کما این که در حمایت از تروریست های القاعده و داعش که توسط غرییها تجهیز و تأمین میشوند ، نقش این دشمنان داخلی کاملاً مشهود است ] [ این بحث ادامـــه دارد ]
[ سه شنبه 94/4/2 ] [ 10:20 صبح ] [ سـرچشمــه ]
[ نظرات () ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |